
Agenția de Investiții INVEST MOLDOVA, în calitate de autoritate administrativă centrală din subordinea Guvernului, este unica instituție mandatată să promoveze imaginea Republicii Moldova pe dimensiunea economică și investițională
Agenția elaborează platforme și instrumente de promovare în susținerea mediului de afaceri din Republica Moldova și facilitează dialogul interinstituțional pentru investitorii străini, prin stabilirea de parteneriate de colaborare cu toate grupurile de interes. Igor Ștefaneț ocupă funcția de Șef al Direcției de atragere și protejare a investițiilor în cadrul Invest Moldova din anul 2019.

În cadrul acestui interviu, Igor Ștefaneț a oferit informații despre activitățile și eforturile organizației de a promova Republica Moldova ca o destinație de investiții internaționale.
În ceea ce privește facilitarea exporturilor, Agenția de Investiții folosește programe precum “Export Morning” și “Export Missions” pentru a ajuta companiile locale să identifi ce parteneri de afaceri relevanți pe piețele țintă și pentru a crește competențele și competitivitatea acestora pentru un export eficient. În acest an, organizația are planificate mai multe evenimente și expoziții în România pentru a promova și vinde produsele locale pe piața românească.

„Invest Moldova realizează activități cu scopul sporirii recunoașterii Republicii Moldova pe plan internațional”
REP: Agenția de Investiții, în calitate de autoritate administrativă centrală din subordinea Guvernului, este unica instituție mandatată să promoveze imaginea Republicii Moldova pe dimensiunea economică și investițională, fiind administrator al Brandului de Țară pentru buna poziționare pe harta economică globală. Care sunt rezultatele obținute pe parcursul funcționării Invest Moldova pe direcția promovării imaginii de țară a Republicii Moldova?
Igor ȘTEFANEȚ: În decursul a trei ani de activitate, Invest Moldova realizează activități cu scopul sporirii recunoașterii Republicii Moldova pe plan internațional, atât ca destinație investițională, ofertă de export, dar și stat emergent ce merită descoperit.

Participăm anual la expoziții și târguri internaționale, ne promovăm în media internațională, dar și organizăm evenimente locale cu participarea speakerilor și invitaților din peste 70 de țări. De exemplu, în acest an am găzduit a doua Reuniune a Comunității Politice Europene, în cadrul căreia Moldova a fost vizitată de 47 Președinți, Prim-miniștri și reprezentanți de vârf ai Uniunii Europene.
Astfel de platforme ne permit să sporim imaginea de țară și să povestim despre noi unei lumi întregi. Pentru anul 2023 ne-am pus scopul de a desfășura o amplă cercetare despre imaginea de țară a Republicii Moldova pe cinci piețe strategice, fapt ce ne va permite să avem un mesaj mai coerent în comunicarea pe plan extern.

REP: Agenția elaborează platforme și instrumente de promovare în vederea susținerii mediului de afaceri din Republica Moldova și facilitează dialogul interinstituțional pentru investitorii străini, prin stabilirea de parteneriate de colaborare cu toate grupurile de interes. Ne puteți furniza o serie de exemple pe aceste compenente din activitatea Invest Moldova?
I.Ș.: Agenția de Investiții are mandatul de atragere și protejarea a investițiilor străine, promovarea exporturilor. În vederea realizării planului de acțiuni pe aceste domenii, operăm cu următoarele instrumente și platforme:
- Participarea la expoziții internaționale sectoriale, conferințe internaționale cu participarea asociațiilor de profi l, a companiilor și a partenerilor. Obiectivele fiind prezentarea ofertei investiționale pe domenii, crearea conexiunilor, stabilirea parteneriatelor.
- Organizarea Forumului Moldova Business Week – cel mai important eveniment economic al țării.
- Organizarea evenimentelor de promovare sectorială dedicată exclusiv unei industrii, cum ar fi Moldova Electronic Forum, Real Estate Forum, BPO forum, Digital Summit.
- Organizarea vizitelor de studii în teritoriu pentru companiile străine
…
Citește articolul integral pe Moldova Invest