Connect with us

Asociația Pro INFRASTRUCTURĂ atacă DUR conducerea CFR: ”Vrem MANAGEMENT profesionist, nu acțiuni de PR de tip baloane de SĂPUN”

Iasi

Asociația Pro INFRASTRUCTURĂ atacă DUR conducerea CFR: ”Vrem MANAGEMENT profesionist, nu acțiuni de PR de tip baloane de SĂPUN”

Atac DUR a asociației Pro Infrastructură pentru conducerea CFR în contextul vagoanelor de dormit pe ruta Iași – Timișoara

Asociația Pro Infrastructură, organizație cunoscută pentru monitorizarea proiectelor mari de infrastructură din România, a criticat CFR în termeni duri, după ce compania feroviară a emis un comunicat de presă prin care invită cetățenii să apeleze la serviciile sale.

”Ai o călătorie lungă de făcut în timpul zilei? Transformă orele obositoare la volan într-o perioadă de relaxare în care te poți odihni, poți citi sau lucra la laptop. Ai o videoconferință în timpul călătoriei? Alege un compartiment doar pentru tine în vagonul de dormit și nu te va deranja nimeni.

CFR Călători îți oferă acum vagoane de dormit sau cușetă la trenurile care circulă pe timp de zi de la București la Baia Mare și retur și de la Timișoara la Iași și retur”, se arată în comunicatul de presă emis de CFR

Pro Infrastructură: ”Incompetența și absurdul companiei CFR Călători atinge noi limite”

Potrivit Asociației Pro Infrastructură incompetența și absurdul companiei CFR Călători atinge noi limite!

În acest context, reprezentanții Pro Infrastructură au declarat că tot transportul „de noapte” la CFR Călători este într-o stare absolut catastrofală, compania fiind într-o criză permanentă de vagoane de dormit și cușetă.

Incompetența și absurdul la CFR Călători atinge noi limite. Într-un comunicat demn de „ziua păcălelilor”, CFR Călători ne invită să mergem cu vagonul de dormit… la trenul exclusiv de zi Iași-Suceava-Timișoara (6:05-21:58 cu returul 6:49-21:46). Asta în timp ce trenurile de noapte veritabile (precum 1862 Iași-Constanța), care circulă exclusiv pe timp de noapte (22:30-6:36 cu retur 22:00-6:16), își forțează pasagerii să facă noapte albă pentru că oferă doar… loc pe scaun.

De altfel, tot transportul „de noapte” la CFR Călători este într-o stare absolut catastrofală. Este o criză permanentă de vagoane de dormit și cușetă. Chiar și acele trenuri de noapte care au vagoane cu pat, adesea nu au decât unul sau două vagoane de noapte, de multe ori rezervate complet cu săptămâni înainte”, au declarat reprezentanții Pro  Infrastructură.

Pro Infrastructură:Care este direcția strategică pe care o vrea CFR Călători?”

Totodată, reprezentanții Pro Infrastructură au mai precizat că CFR Călători nu oferă nici măcar întreaga gamă de servicii de noapte.

De exemplu, singurul tren București-Sighetul Marmației nu are decât vagoane de dormit (scumpe), nu și cușete. În schimb, trenul 1757 București-Suceava (23:25-5:49), cu potențial de călători de „business„, nu oferă vagoane de dormit, ci doar o singură cușetă de 6 locuri (și 5 vagoane cu scaune, tip salon, care forțează călătorii la o noapte albă pe scaun, iluminată de neoane).

Potrivit, reprezentanților Pro Infrastructură, numărul de vagoane de dormit este sub 1/2 din necesar, iar la cușete sub o treime, iar totodată, vagoanele de dormit nu mai au climatizare, suspensiile sunt obosite, ținuta de mers catastrofală, iar mobilierul este demodat, uzat, murdar.

”Pe alte relații, CFR Călători nu oferă nici măcar întreaga gamă de servicii de noapte. De exemplu, singurul tren București-Sighetul Marmației nu are decât vagoane de dormit (scumpe), nu și cușete. În schimb, trenul 1757 București-Suceava (23:25-5:49), cu potențial de călători de „business”, nu oferă vagoane de dormit, ci doar o singură cușetă de 6 locuri (și 5 vagoane cu scaune, tip salon, care forțează călătorii la o noapte albă pe scaun, iluminată de neoane).

Motivul? Nu sunt vagoane de dormit! Numărul de vagoane de dormit este sub 1/2 din necesar, iar la cușete sub o treime. Așadar, să iei cel puțin patru din aceste puține vagoane de dormit și cușetă și să le pui pe trenuri exclusiv de zi este o dovadă de incompetență crasă.

Mai mult, aceste puține vagoane sunt adesea vai-de-ele. CFR Călători are doar aproximativ 25 vagoane de dormit la un standard modern, demn de secolul XXI – majoritatea fiind ori trimise pe rute externe, inaccesibile călătoriilor în țară, ori la gard din lipsă de piese. Cele mai multe vagoane de dormit folosite în trafic intern sunt seria 71-31, vechi de aproape 60 (șaizeci) de ani, cumpărate second-hand la începutul anilor 2000, după ce fuseseră retrase spre a fi trimise la fier vechi de administrațiile germane și elvețiene.

Aceste vagoane de dormit nu mai au climatizare (instalația de răcire nu se mai poate reîncărca). Suspensiile sunt obosite, ținuta de mers catastrofală, iar mobilierul este demodat, uzat, murdar. Cușetele sunt într-o stare un pic mai bună, dar numărul lor (cel mult 50-60) este și el total insuficient și sunt și ele foarte vechi”, au mai subliniat activiștii. 

”Vrem management profesionist, nu acțiuni de PR de tip baloane de săpun. Salvați calea ferată!”

Asociația Pro Infrastructură a subliniat că managementul CFR CĂTĂLORI este defectuos, iar calea ferată trebuie salvată cât mai rapid din mâinile celor care în loc de acțiuni și strategii concrete de PR prezintă baloane de săpun.

Ne întrebăm dacă managementul care a decis să pună vagoane de dormit pe tren de zi are vreo idee de parcul circulant și de criza de vagoane. Care este direcția strategică pe care o vrea CFR Călători? Se pare că singurul motiv de a alege vagoane de dormit pe trenul de zi Iași-Timișoara este pentru că, într-o acțiune de PR precedentă, CFR Călători a pus vagoane de trafic local, de calitate modestă, foarte inconfortabile (tip 20-68) și acum călătorii se plâng de confort.

Cerem logică și competență la calea ferată! Altfel, vor fi alungați și puținii călători (la preț întreg) rămași. Și vrem management profesionist, nu acțiuni de PR de tip baloane de săpun. Salvați calea ferată!

În imagini, interiorul și exteriorul unui vagon de dormit CFR tipic folosit pe rute interne. Acest tip de vagoane (71-31, WLABmee) are aproape 60 de ani vechime și aerul condiționat nu mai funcționează de aproape un deceniu. Fotografii VagonWEB.cz și Răzvan (Wikipedia), ultima sub licență CC-SA-3.0”,  au mai declarat reprezentanții Pro Infrastructură.

Redactor Șef al News Moldova, moderatorul emisiunii Retrospectiva Săptămânii (https://www.facebook.com/newsmoldovaro/videos ), Coordonatorul PARTENERIATULUI regional pe Moldova între News Moldova și DIGI FM

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Iasi

News Moldova LIVE

Advertisement
Advertisement

Trending

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Jurnalisti

To Top