fbpx
Connect with us

CNAIR preia mai multe tronsoane de drum de la Consiliul Județean Iași pentru sectorul de autostradă Bacău – Pașcani

CNAIR preia mai multe tronsoane de drum de la Consiliul Județean Iași pentru sectorul de autostradă Bacău – Pașcani - News Moldova

Iasi

CNAIR preia mai multe tronsoane de drum de la Consiliul Județean Iași pentru sectorul de autostradă Bacău – Pașcani

Forumul Economic Regional Moldova 2024 – Vatra Dornei, 4–6 iulie


Plenul Consiliului Județean Iași a aprobat trecerea în proprietatea statului și în administrarea CNAIR a peste 30.000 mp de drum, respectiv mai multe tronsoane care sunt afectate de construirea autostrăzii Bacău – Pașcani

Cele 13 tronsoane de drum se află atât pe raza comunelor Hălăucești și Stolniceni Prăjescu, cât și a orașului Pașcani.

Valoarea de inventar a bunurilor se ridică la circa un milion de euro.

„În vederea realizării autostrăzii Bacău – Pașcani este necesară preluarea unei suprafețe totale de 31.347 mp”, se arată în adresa CNAIR către Consiliul Județean.

Autostrada Bacău – Pașcani are trei sectoare, iar unul dintre acestea, de 30 km, se află în județul Iași, între Mircești și Pașcani. Contractul de lucrări pentru prima autostrada din Iași a fost câștigat de grupul de firme UMB, condus de Dorinel Umbrărescu.

Contractul nu a fost încă semnat, deoarece raportul procedurii a fost contestat de către compania Danlin XXL și este așteptată decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor.

Traseul autostrăzii A7 în județul Iași: Lungimea Sectorului Mircești – Pașcani este de 29,1 km, sectorul tranzitând comunele Mircești, Hălăucești, Mogosești – Siret, Stolniceni – Prăjescu și Pașcani.

Costurile de construire se ridică la 1,7 miliarde lei, fără TVA, aceasta fiind oferta financiară făcută de grupul UMB.

„Are o dezvoltare preponderent Sud – Nord. La km 50+070 intersectează DJ 208 (zona Mircești). În zona km 54-57 ocolește pe la Vest localitatea Hălăucești, urmând ca spre final, între km 60+700 și 61+400 traseul să se strecoare pe un coridor între construcții (case) și pădure. Până la km 65, traseul se dezvolta paralel cu CF500 (calea ferată), la Vest de localitatea Cozmești.

În zona km 68+700 se strecoară prin coridorul dintre Brătești și Stolniceni – Prăjescu. Din zona km 72 virează ușor către Vest pentru a ocoli localitatea Sodomeni prin Est și municipiul Pașcani pe la Vest. În zona km 71+300 – 71 + 400 traversează viitoarea autostradă A8 (Târgu Neamț – Iași).

La km 72+900 intersectează DC111 (strada Morilor) urmând să se facă descărcarea autostrăzii în DN28A (str. Moldovei)” – extras din caietul de sarcini aferent licitației.

Autostrada Mircești – Pașcani va avea trei noduri rutiere la Mogosești – Siret, intersecția cu A8 și Pașcani.

Zonele care vor beneficia de sistem de iluminat public sunt: spațiu de servicii (Mircești), nodul rutier Mogoșești – Siret, pasajul peste DC 104, pod peste Parul, nodul rutier A7 – A8, pasaj peste DN 28A și nodul rutier Pașcani.


OM. Cu aripi fragile de fluture.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Iasi

PROFIL DE CANDIDAT

Revista economică Moldova Invest, nr.5

- citeste versiunea e-paper -

Advertisement

Forumul Economic Regional Moldova – Iasi, mai 2023

Trending

Advertisement

Echipa News Moldova

To Top