Connect with us

MOLDOVA, regiunea uitată a ROMÂNIEI! PROIECTUL Autostrăzii A8 Ungheni-Iași- Târgu Neamț-Târgu Mureș se amână din nou

peste-27500-de-romani-s-au-vaccinat-anti-covid-in-ultimele-24-de-ore.-cati-au-primit-rapelul-de-la-debutul-campaniei

Iasi

MOLDOVA, regiunea uitată a ROMÂNIEI! PROIECTUL Autostrăzii A8 Ungheni-Iași- Târgu Neamț-Târgu Mureș se amână din nou

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, din partea USRPLUS a declarat că Studiul de Fezabilitate (SF) trebuie revăzut. În sprijinul lui a venit și deputatul USRPLUS de Neamț Iulian Bulai care a reluat declarațiile lui Cătălin Drulă.

Refacerea Studiilor de Fezabilitate de pe anumite tronsoane a fost subfinanțată,  punând eticheta ”proiect neglijat și sabotat până acum”. USRPLUS consideră prin vocea celor doi parlamentari (Cătălin Drulă este și Ministru al Transporturilor) că până în 2024 nu se estimează începerea șantieerului Iași –Târgu Neamț.  ”Reparăm și urgentăm acest proiect” a scris pe o rețea de socializare Iulian Bulai.

Problemele penale pe care le are Costel Alexe, Președintele liberal al CJ Iași îl fac pe acesta să rămână în afara oricăror inițiative politice, în ciuda marilor promisiuni din campaniile electorale trecute.

În plus, USRPLUS vrea proiecte rapide, fezabile, măcar pe hârtie, până la viitoarele alegeri. Nu se aventurează ”în trecerea Carpaților”, fiindcă USRPLUS are ca unic obiectiv să rămână în Parlament cât mai mult posibil.

Declarațiile lui Cătălin Drulă nu fac decât să pună PNL într-o imagine defavorabilă, fiindcă este clar că actuala coaliție guvernamentală nu va ține patru ani. În plus, USRPLUS, are și Ministerul Fondurilor Europene, un alt motiv ca investițiile imaginate de PNL să fie criticate și lăsate ”la sertar”.

A8 între ”SF” și ”OZN”! Singurele realizări sunt ”tâmpeniile”

Întrebat de jurnaliști dacă Autostrada Ungheni-Iași-Târgu Neamț-Târgu-Mureș ar fi gata în 2030, Cătălin Drulă a evitat răspunsul direct:

ministrul-transporturilor,-catalin-drula:-doar-o-parte-din-cei-1.000-de-kilometri-de-autostrazi-si-drumuri-expres-va-fi-finalizata in-urmatorii-4-aniNu vreau să răspund la întrebarea asta. Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect încât mi-e foarte greu să mă hazardez până nu mai am puțin de timp pentru analiză.

Eu mi-aș dori să avem, evident această trecere a Carpaților și m-am luptat foarte mult pentru ea. Am susținut că nu e ok așa cum a fost lansată”, a declarat Drulă. 

Cătălin Drulă a spus că în februarie 2021 s-ar putea desemna câștigătorul proiectării tronsonului Târgu-Neamț-Iași- Ungheni.

Dar în restul traseului, Cătălin Drulă nu dă proiectului nicio șansă. Până la finalul lui 2021, Cătălin Drulă a declarat că speră ca până la finalul lui 2021, să fie licitate proiectarea și execuția capetelor de la Târgu Mureș și Târgu Neamț. Cât privește tronsulul montan, preocuparea Ministrului este ”cum putem găsi niște soluții care să fie mai ușor implementabile, mai rapid de construit”.

În rest, declarația este o lungă critică a tot ce s-ar fi făcut până acum:

Da, e în derulare de vreo doi ani. A ajuns la 50% deși trebuia să fie gata. E un Studiu de Fezabilitate pe un sector de 200 de kilometri, din care 100 de km montan, e de două ori mai greu decât Sibiu – Pitești.

A fost contractat pe o sumă mai mică de patru ori decât licitația de la licitația de la Tg. Neamț- Iași – Ungheni, unde sunt 100 de kilometri și relieful e colinar, deci mai ușor. Ceva nu bate undeva, probabil și asta explică de ce merge așa de prost” (…)

La capitolul reparat din mers, cel puțin din primă fază, să avem niște livrabile, discuția e ca SF-ul acesta în derulare de doi ani să fie finalizat pe capetele din ambele direcții: Tg. Mureș – Miercurea Nirajului și Tg. Neamț – Moțca. Cred că sunt circa 50 de kilometri în total”, a mai declarat Drulă.

”Telenovela A8”, o regie politică  proastă, un scenariu penibil

Guvernul PNL, condus de Ludovic Orban a neglijat proiectul, pe care, în ianuarie 2020 declara că îl va susține cu toată energia. Practic, Guvernul Ludovic Orban a reluat un obiectiv început în 2018 de Guvernul Viorica Dăncilă. Este știut că în campania electorală pentru alegerile prezidențiale din 2019, Viorica Dăncilă a mers cu bicicleta pe Centura Bacăului.

Fostul Ministru al Fondurilor Europene, liberalul Marcel Boloș a declarat în data de 22 ianuarie 2020 pentru site-ul G4media că el vedea soluția realizării autostrăzii astfel:

E un tronson de autostradă de 223 km, foarte complex din perspectiva traversăriimarcel-bolos:-”am-votat-pentru-stabilitate-politica-si-pentru-a-lasa-generatiilor-viitoare-sisteme-de-sanatate-si-educatie-reformate” munților și a structurii solului – 47 km de rocă fragilă pe traseu care va presupune soluții specifice. Mai adăugăm și siturile Natura 2000 prin care trece.

Dacă nu se va gândi un mecanism instituțional sperat, poate fi în discuție și o companie de proiect special dedicată. Aș face-o împreună cu autoritățile locale, să fie acționari, cu sediul la Iași și aș crea perspectiva de implicare a autorităților locale. Dar este o decizie la nivel de guvern”.

Cât privește termenul imaginat anul trecut, nici pe departe nu se considera că s-ar face ceva concret până în 2027:

Greu de spus. Trebuie terminată documentația tehnic-economică, care face un pas înainte, doi înapoi, or mersul trebuie să fie într-un singur sens. Apoi mai e hopul procedurii de achiziție publică – avem exemple nefericite ale tronsoanelor de cale ferată la care a durat 3 ani licitația. Deci dacă luăm în calcul 1-2 ani pentru licitație, apoi implementarea, ne pun într-o situație delicată față de asumarea unui dead-line”. 

În noiembrie 2020, a ieșit la iveală propaganda populistă și minciuna lansată pe piață de tandemul conjunctural Costel Alexe (Președintele Consiliului Județean Iași)- Mihai Chirica (Primarul Iașului).

Planul de investiții NextGenerationEU prin care România s-a angajat să investească 30 miliarde euro în infrastructura mare de importanță strategică nu  a inclus Autostrada A8 sau Autostrada Unirii în proiectele de mare anvergură. Singura referire la A8 a fost la investiții de mică amploare, tronsonul Lețcani Vest – Centura Iași – Iași Dacia.

În schimb, Autostrada Buzău – Focșani în valoare de  420 milioane euro și pe lungime de 72 km; Autostrada Focșani – Bacău în valoare de 640 milioane euro, lungime de 109,3 km; Autostrada Bacău – Pașcani + Legătura la Piatra Neamț:  valoare de 865 milioane euro, lungime de 81,2 km; Autostrada Pașcani – Suceava – Siret, valoare de 638 milioane euro, lungime de 101,5 km au fost catalogate ca investiții majore. S-a ajuns la situația hilară ca Pașcaniul să ajungă conectat la o viitoare autostradă înaintea Iașului.

Bacăul, care este controlat de PSD prin Dragoș Benea a reușit  să intre pe traseul unei autostrăzi, în timp ce Iașul, liberal din plin după alegerile locale, a rămas  în afară.  Tronsonul A8, trecut la investiții de mică anvergură  a fost trecut atât cât să creadă ieșenii că Guvernul nu i-a uitat de tot.


Continue Reading
You may also like...
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

More in Iasi

Advertisement
Advertisement

Comentarii recente

Advertisement

Trending

Advertisement

Echipa News Moldova

Advertisement
Advertisement
To Top