fbpx
Connect with us

Senatorul USR Marius Bodea: „Chirica îi transformă în sinistrați pe ieșenii din Bucium dacă nu va implementa urgent soluțiile reale care să rezolve problema mobilității!”

Cover Marius Bodea - News Moldova

Iasi

Senatorul USR Marius Bodea: „Chirica îi transformă în sinistrați pe ieșenii din Bucium dacă nu va implementa urgent soluțiile reale care să rezolve problema mobilității!”


Senatorul USR de Iași Marius Bodea solicită de urgență implementarea soluțiilor deja prezentate de primarul municipiului Iași Mihai Chirica în ultimii ani privind fluidizarea circulației în Bucium, înainte să înceapă lucrările la pasajul Socola și la șoseaua Bucium

În opinia sa, fără mai multe investiții prealabile importante în infrastructura rutieră a acestei zone, odată începute lucrările anunțate și ținând cont de propunerile absolut insuficiente prezentate recent de Primărie, toți locuitorii din acest important cartier al Iașului vor rămâne, pur și simplu, sinistrați.

„Primăria și constructorul propun acum o serie de măsuri insuficiente pentru a devia traficul de pe pasajul Socola, prin traversarea la nivel cu calea ferată, care reprezintă deocamdată doar rețete sigure pentru ambuteiaje în lipsa realizării unor alternative rutiere suplimentare. Cozile care se vor forma pentru trecerea căii ferate, în intervalele probabil foarte scurte când barierele vor fi ridicate, vor avea dimensiuni uriașe și vor perturba și restul traficului din aceste zone ale orașului, mult mai mult decât o fac acum. Deja lucrări de mică anvergură, care presupun săparea unor gropi și mutarea de utilități, au nenorocit și mai tare decât era traficul dinspre și înspre Bucium. Cum credeți că vor sta lucrurile atunci când toate mașinile vor fi direcționate pe sub podul Socola, peste calea ferată?”, se întreabă Marius Bodea.

Senatorul ieșean a propus anterior mai multe soluții pentru a rezolva problema mobilității din Bucium, dintre care unele între timp ar fi putut fi finalizate de mult timp.

1. Separarea traficului Trei Fântâni-Poitiers de cel principal Granit-Bucium. Este exact ce s-a făcut la Fundație, unde s-au separat prin pasaj subteran axele Copou-Piața Unirii și Independenței-Păcurari. Există această rută clar identificată, nu s-a realizat până acum din nepăsare. Din Trei Fântâni avem o rută la suprafață pe sub Pasajul Socola, se iese paralel cu calea ferată. Se poate construi rapid drum cu o bandă pe sens lipită de calea ferată (asemănătoare Șoselei Naționale în zona Dacia-Alexandru), prin spatele ansamblului Poitiers Towers și prin spatele ansamblului Continental. Ruta revine apoi în Bd. Poitiers, aproape de Siraj.

„Soluția de mai sus rezolvă parțial selectarea traficului pe câteva direcții: o parte din mașini nu mai ajung în intersecția Bucium-Poitiers, trecând pe sub Pasajul Socola, pe o rută paralelă, o altă parte au bandă dedicată pentru virajele la dreapta și sensul giratoriu care oferă timpi de traversare mai buni decât semaforizarea. Banda suplimentară pe Pasajul Socola dinspre Granit spre Poitiers trebuie implementată, ajută, dar nu e suficientă”, explică Marius Bodea.

bucium 1 - News Moldova

2. Separarea completă a sensurilor de tranzit prin acest mare nod rutier: șosea paralelă cu Bucium pe albia pârâului Vămășoaia, pasaj subteran între Trei Fântâni și Granit (pe sub calea ferată), plus pasaj subteran între Bd. Chimiei (Carrefour) și str. Mitropolit Varlaam (intersecția Granit), continuând apoi cu pasaj suprateran peste calea ferată și ieșim în Poitiers, de unde se poate continua drumul spre CUG sau Manta Roșie (Hlincea-Vișani).

Marius Bodea: „Traseul Vămășoaia scoate traficul din Bucium spre Iași de la mijlocul dealului, pe lângă Plopii fără Soț, prin spatele Lidl, ajungând până în Trei Fântâni, de unde se continuă cu pasajul subteran descris mai sus, care ajunge în intersecția Granit”.

bucium 2 - News Moldova

3. O altă soluție identificată se referă la reabilitarea a doar 2,5 km de drum, a străzii Gr. T. Popa, care poate fi accesată de locuitorii din Bucium care doresc să ajungă în Estul orașului, făcând legătura dintre Lidl-ul din zona străzii Petre Vancea și Trei Fântâni. Este un sector de drum folosit și astăzi de „curajoși”.

Acesta este deja delimitat, doar trebuie făcut un minim efort de asfaltare. „Eu am parcurs acest drum în 6 minute și jumătate, în condițiile în care el este aproape impracticabil. Adus la standarde, timpul de parcurgere a acestei distanțe va fi unul și mai redus. Azi nu este o soluție reală, pentru că ar însemna ca oamenii să își distrugă în mod conștient mașinile. Primăria poate rezolva în două luni, cu tot cu actele premergătoare întocmite această nouă rută. O puteau face, evident, de acum mai bine de un an de când am prezentat-o public!”, arată senatorul ieșean.

4. Realizarea trecerii la nivel cu calea ferată ca variantă care să rămână definitivă, ca alternativă la trecerea podului Socola la orele de vârf, și nu provizorie, cum arată astăzi Primăria.

5. La final, după ce vom avea deja trei alternative/drumuri făcute deja, vom putea aborda și cea mai problematică intersecție din Iași. Am propus și susțin în continuare înlocuirea semaforizării de la intersecția Bucium-Poitiers-Trei Fântâni cu un sens giratoriu de mari dimensiuni, în formă eliptică, cu crearea unor benzi suplimentare. Rezultatul imediat ar consta în lărgirea accesului dinspre Poitiers spre Bucium.

bucium 4 - News Moldova

Toate soluțiile prezentate mai sus devin rute permanente de trafic pentru Bucium, nu doar devieri temporare, o paradigmă total greșită în care gândește la momentul actual Primăria Iași.

Marius Bodea consideră că oprirea traficului de pe Podul Socola în același timp cu demararea lucrărilor de reabilitare ale Șoselei Bucium vor conduce la un adevărat dezastru care va însemna, de fapt, ruperea completă de oraș a locuitorilor din Bucium.

„Îi cer lui Mihai Chirica să implementeze întâi soluții reale pentru traficul din Bucium, cele pe care deja le-am prezentat în detaliu și să nu îi reducă pe cei care locuiesc în acest mare cartier al Iașului la statutul de sinistrați. Oamenii nu au absolut nici o vină, pentru că nici casele, nici marile aglomerări de blocuri nu au răsărit fără autorizații de la Primărie. În Bucium, Chirica a autorizat, practic,  construcția unui oraș întreg la marginea celui existent, fără să fi dezvoltat, ca primar, infrastructura edilitară minimală necesară unei asemenea explozii imobiliare. Acum, înaintea unor lucrări absolut necesare la pasaj și la drum, le propune câtorva zeci de mii de oameni să își petreacă ore în șir zilnic, dus-întors, stând în mașini și așteptând să se ridice bariera CF!”, încheie Marius Bodea.


Continue Reading
You may also like...
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Iasi

Revista economică Moldova Invest, nr.5

- citeste versiunea e-paper -

Advertisement
Advertisement

Forumul Economic Regional Moldova – Iasi, mai 2023

Trending

Advertisement

Echipa News Moldova

Advertisement
To Top