Connect with us

Trenuri Intercity private pe principalele rute ale Moldovei – ce se schimbă pentru pasageri din 14 decembrie?

Trenuri Intercity private pe principalele rute ale Moldovei – ce se schimbă pentru pasageri din 14 decembrie? - News Moldova

Iasi

Trenuri Intercity private pe principalele rute ale Moldovei – ce se schimbă pentru pasageri din 14 decembrie?

O schimbare semnificativă se pregătește în transportul feroviar românesc, odată cu intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor 2025–2026, din data de 14 decembrie.

Pentru prima dată în ultimele decenii, trenuri Intercity operate de un operator privat vor circula pe principalele rute ale Moldovei, dar și spre litoral, marcând un pas important în deschiderea pieței feroviare către competiție.

Ferotrafic TFI, primul operator privat cu trenuri Intercity în România

Operatorul Ferotrafic TFI, deținut de omul de afaceri Dumitru Anchidin, va introduce primele trenuri Intercity private în circulație, oferind alternative moderne și rapide la serviciile CFR Călători. Potrivit informațiilor publicate de clubferoviar.ro, noile garnituri vor lega Bucureștiul de marile orașe ale Moldovei – Suceava și Iași – urmând ca, în sezonul estival, să fie introduse și curse directe către litoral.

Trenurile vor fi formate din rame moderne, provenite din Luxemburg și Israel, complet recondiționate în România, și vor oferi un nivel superior de confort și performanță.

News Moldova îți recomandă și ...   Antibiotice Iași, recunoscută pentru excelență și performanță românească

Rute rapide către Moldova și litoral

Începând din 14 decembrie 2025, Ferotrafic TFI va pune în circulație primele sale trenuri Intercity (IC), care vor avea timpi de parcurs competitivi datorită opririlor limitate și echipamentelor moderne.

  • București – Suceava (IC TFI): durata călătoriei va fi de 5 ore și 36 de minute la dus și 5 ore și 39 de minute la întoarcere, cu opriri doar în Buzău, Râmnicu Sărat, Focșani, Bacău, Roman și Pașcani. În comparație, cel mai rapid tren al CFR Călători parcurge aceeași distanță în 5 ore și 52 de minute.
  • București – Iași (IC TFI): trenurile vor circula zilnic, cu un timp de 5 ore și 34 de minute spre Iași și 5 ore și 28 de minute la întoarcere, oprind doar în Buzău, Râmnicu Sărat, Focșani, Tecuci Nord, Bârlad, Vaslui și Nicolina.

În timpul sezonului estival, compania va introduce și trenuri directe spre litoral, din Suceava și Iași:

  • Suceava – Mangalia: 7 ore și 21 de minute, cu opriri la Pașcani, Roman, Bacău, Focșani, Buzău Sud, Fetești, Constanța și în principalele stațiuni de pe litoral.
  • Iași – Mangalia: 7 ore și 5 minute la dus și 7 ore și 35 de minute la întoarcere, oprind în Nicolina, Vaslui, Bârlad, Focșani, Buzău Sud, Fetești, Constanța și în stațiunile din sudul litoralului.
News Moldova îți recomandă și ...   Părinți din Iași, condamnați definitiv la închisoare pentru moartea bebelușului lor. Cum s-a petrecut tragedia

Trenuri moderne: confort occidental pe liniile din România

Pentru aceste rute, Ferotrafic TFI a achiziționat 20 de rame electrice Z2, produse între 1990 și 1992 de De Dietrich, ANF și Alstom, de la operatorul feroviar luxemburghez CFL (Société nationale des chemins de fer luxembourgeois).

Ramele au fost complet modernizate la Marub Brașov, unde au fost echipate cu:

  • sisteme moderne de climatizare,
  • scaune ergonomice,
  • acces Wi-Fi gratuit,
  • uși automate,
  • sisteme îmbunătățite de informare a pasagerilor.

Pe lângă acestea, operatorul a achiziționat 33 de trenuri diesel IC3 de la Israel Railways, pentru suma de 1,5 milioane de dolari americani. Acestea dispun de motoare diesel de 400 CP amplasate în vagoanele de capăt, pot atinge viteze de până la 180 km/h și sunt recunoscute pentru confortul lor sporit.

News Moldova îți recomandă și ...   Asociația pentru Sănătatea Creierului organizează la Iași primul eveniment local dedicat migrenei | Programul evenimentului

Livrarea trenurilor a fost temporar afectată de conflictul armat dintre Israel și Hamas, însă primele unități au ajuns deja în România și urmează să fie introduse în circulație până la sfârșitul anului.

Competiția cu CFR Călători: începutul unei noi ere

Intrarea pe piață a trenurilor Intercity private marchează o etapă importantă în liberalizarea transportului feroviar de călători din România. Odată cu Ferotrafic TFI, pasagerii vor avea pentru prima dată posibilitatea de a alege între operatorul de stat și un operator privat pentru rutele principale din Moldova și spre litoral.

Această competiție este de așteptat să ducă la îmbunătățirea calității serviciilor, scurtarea duratelor de călătorie și creșterea gradului de confort, beneficii directe pentru pasagerii români.

Noua ofertă Ferotrafic TFI promite nu doar viteze mai bune, ci și o experiență de călătorie aliniată standardelor europene – un semnal că transportul feroviar românesc se află într-un moment de transformare profundă.


OM. Cu aripi fragile de fluture.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Iasi

Centrul de Analiză și Planificare a Dezvoltării Regionale

Forumul Economic Regional Moldova – Vatra Dornei, 2025

Via Moldovia

Advertisement

Trending

Advertisement

Echipa News Moldova

To Top