fbpx
Connect with us

Europa a cheltuit mai mult pe drumuri decât pe căi ferate în ultimii 25 de ani. Totuși, aceste 10 țări au sfidat tendințele

europa-a-cheltuit-mai-mult-pe-drumuri-decat-pe-cai-ferate-in-ultimii-25-de-ani.-totusi,-aceste-10-tari-au-sfidat-tendintele

International

Europa a cheltuit mai mult pe drumuri decât pe căi ferate în ultimii 25 de ani. Totuși, aceste 10 țări au sfidat tendințele


Collage Maker 25 Sep 2023 09 38 AM 4154 - Moldova Invest

Un nou raport a dezvăluit modul în care țările europene reduc căile ferate și construiesc drumuri. Rețeaua feroviară a Europei a scăzut dramatic în ultimele trei decenii, a avertizat o cercetare recentă, în timp ce investițiile în drumuri au crescut semnificativ

Dar având în vedere că decalajul financiar dintre cele două s-a redus, ar putea exista o lumină la capătul tunelului, tunel de altfel anterior închis?

Lungimea autostrăzilor din Europa a crescut cu 60 la sută între 1995 și 2020, adică 30.000 km, conform cercetărilor realizate de institutele germane Wuppertal și T3 Transportation, comandate de Greenpeace.

News Moldova îți recomandă și ...   Schimbările geopolitice din ultimul timp au generat o reconfigurare semnificativă a peisajului industriei semiconductorilor

Între timp, ponderea căilor ferate s-a micșorat cu 6,5 la sută, adică 15.650 km, fiind închise peste 2.500 de stații feroviare.

Aceste cifre evidențiază modul în care guvernele prioritizează mașinile în detrimentul căilor ferate, a avertizat Lorelei Limousin, Lorelei Limousin, militant pentru schimbările climatice la Greenpeace.

„Milioane de oameni din afara orașelor nu au altă opțiune decât să dețină o mașină pentru a ajunge la locul de muncă, a-și duce copiii la școală sau a avea acces la serviciile de bază, trăind în zone cu un transport public redus sau inexistent”, a declarat ea.

News Moldova îți recomandă și ...   Conflictul militar Israel-Hamas a creat o falie în Partidul Democrat din SUA

„Acesta este rezultatul direct al demontării rețelelor locale și regionale de cale ferată de către Guverne, care investesc sume mari în drumuri.”

Cu toate acestea, există o ușoară rază de speranță în această cercetare înspăimântătoare: decalajul financiar se micșorează.

Între 1995 și 2018, țările europene au cheltuit cu 66 la sută mai mult pe drumuri decât pe căi ferate. În perioada 2018-2021, țările europene au cheltuit cu 34 la sută mai mult pentru extinderea drumurilor decât pentru extinderea căilor ferate.

News Moldova îți recomandă și ...   Exportul de petrol al Kazahstanului prin conducta caspică, imun la tensiunile politice și conflictele militare

Cu toate acestea, discrepanța este încă tulburătoare, a comentat Limousin.

„Guvernele și UE trebuie să frâneze această dezmembrare a liniilor noastre de tren, să redeschidă căile ferate nefolosite și să investească în transportul feroviar – și să oprească subvențiile masive pentru drumuri care distrug clima, poluează aerul și fac viața oamenilor nefericită”, a spus ea.

Care sunt țările europene care au investit în transportul public?

Trenurile reprezintă una din


Citește articolul integral pe Moldova Invest


Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in International

Forumul Economic Regional Moldova 2024 – SELECȚIE PARTENERI

Revista economică Moldova Invest, nr.5

- citeste versiunea e-paper -

Advertisement
Advertisement

Forumul Economic Regional Moldova – Iasi, mai 2023

Trending

Advertisement

Echipa News Moldova

Advertisement
To Top