Connect with us

Cătălin URTOI: „Toate proiectele pe care și le-a asumat România prin PNRR față de Comisia Europeană trebuie să aibă contractele semnate până la 31 Decembrie 2023”

Moldova

Cătălin URTOI: „Toate proiectele pe care și le-a asumat România prin PNRR față de Comisia Europeană trebuie să aibă contractele semnate până la 31 Decembrie 2023”

Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor și vicepreședinte al Asociației „Împreună pentru A8” a anuntat faptul ca toate proiectele pe care și le-a asumat România prin PNRR față de Comisia Europeană trebuie să aibă contractele semnate până la 31 Decembrie 2023

“Plecând de la acest termen putem dezvolta acum stadiul actual al proiectelor pe infrastructura rutieră din regiunea Moldova.

1.A7 și PNRR

Începând cu sfârșitul lunii Mai – începutul lunii Iunie 2022, etapizat vor fi semnate contractele de execuție, pe măsură ce se vor cunoaște deciziile juridice în urma contestațiilor, pe fiecare lot în parte de pe A7.

2.A8 și PNRR

În ceea ce privește A8 cu cele două capete prinse în PNRR (Tg.Mureș-Miercurea Nirajului și Leghin-Tg.Neamt) firma spaniolă împreuna cu firma de consultanță EPC lucrează la documentația și obținerea avizelor pentru finalizarea Acordului de Mediu.

Este o muncă laborioasa, cu implicarea instituțiilor avizatoare, dar care în acest moment este în desfășurare.

Chiar mâine,20.05.2022, voi avea o întâlnire cu proiectantul și cu consultantul pe mediu, unde vom discuta despre realizarea ecoductelor (construcții suplimentare necesare deplasării în condiții de siguranță dintr-o parte în alta a Autostrăzii, a animalelor sălbatice, în special carnivorele mari – ex. urșii).

Aceste ecoducte sunt un subiect sensibil pentru ong-uri, dar și pentru Comisia Europeană și de aceea în această etapă trebuie tratate cu maxim de responsabilitate, pentru a evita un blocaj în obținerea Acordului de Mediu.

Sunt încă multe situații pe A8, care la prima vedere par simple și totuși nu este așa.

Personal mi-am scos o fișă pe obiective cu termene și cu toate problemele tehnice, juridice, avize etc pe care le mai avem de rezolvat în acest moment pe A7 și A8.
Zilnic bifez ce s-a realizat și ce nu.

PNRR-ul pe A7 și A8 trebuie să iasă și va ieși!”, a declarat Catalin Urtoi.

Pentru tronsonul Târgu Neamț – Iași – Ungheni în luna aprilie 2021 a fost semnat contractul pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic. Contractul de circa 59 de milioane de lei a fost semnat cu Consitrans. 

Analiza Multicriterială 1 este o etapă prin care se stabilesc alternativele de traseu și trebuia finalizată și predată la finele lunii septembrie 2021. Săptămâna trecută a fost transmisă Analiza Multicriterială 1 de către proiectant către CNAIR pentru secțiunea Târgu Neamț – Lețcani. CNAIR a transmis AMC1 către Jaspers, iar acesta a revenit cu un tabel în care vor trebui să se mai treacă câteva informații. Ei spun un fel de Comunication Tool. După ce se finalizează și etapa aceasta, se trece la AMC2 pe acest sector”, a mai precizat Cătălin Urtoi.

Se pare ca la momentul actual nu exista niciun element care confirme dublarea costurilor pentru A8: „La această oră nu există nicio evaluare care ne confirme faptul că aceste costuri vor creşte cu 100%. Sigur că există îngrijorăre în acest sens, însă nicio altă investiţie a CNAIR nu s-a scumpit cu 100%.

Eu aş recomanda celor implicaţi în monitorizarea A8 să fie mai prudenţi când fac aceste afirmaţii şi să se informeze din sursă sigură”, a declarat Petru Movilă, administratorul public al municipiului Iaşi.


Continue Reading
You may also like...
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

More in Moldova

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending

Advertisement

Echipa News Moldova

Advertisement
Advertisement
Advertisement
To Top