Moldova
Constructor italian, desemnat câștigător pe primul lot scos la licitație, din Autostrada „Moldovei” A7

autor
Asocierea IMPRESA PIZZAROTTI & C.S.p.A. – PIZZAROTTI SA – RETTER PROJECT MANAGEMENT SRL, este ofertantul declarat câștigător pentru a realiza primii 21 de km ai autostrăzii A7 spre Moldova, de la Ploiești la Mizil
Durata de execuție a contractului este de 20 de luni, iar perioada de garanție a lucrărilor ofertata conform factorului de evaluare este de 10 ani.
Lungimea acestui lot este de 21 km și include construcția a 14 poduri și a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 550 m.
Impresa Pizzarotti a mai construit și alte tronsoane de autostradă în România, precum A10 Sebeș – Alba Iulia Nord (17 km – 2014-2021) sau A3 București – Moara Vlăsiei (13 km – 2007-2012).
Constructorii de pe celelalte două loturi de pe A7 Ploiești – Buzău
Pe celelalte două loturi de la Ploiești la Buzău sunt următorii câștigători:
- Lotul 2 Mizil-Pietroasele – Asocierea Coni-Trace (România-Bulgaria)
- Lotul 3 Pietroasele – Buzău – Asocierea Drum Asfalt-Ilgaz-OPR-Obras-Trameco.
Tronsonul Ploiești-Buzău (63,25 km) este prima secțiune a autostrăzii Ploiești-Pașcani (A7), în lungime de 320 de km, care va asigura legătura Munteniei cu Moldova.
Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie.
Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026.
