Connect with us

Călin Georgescu și lecția pieței românești: Economia locală vs. supermarketurile străine

Călin Georgescu și lecția pieței românești: Economia locală vs. supermarketurile străine - News Moldova

National

Călin Georgescu și lecția pieței românești: Economia locală vs. supermarketurile străine

Într-o Românie în care marile lanțuri de supermarketuri controlează piața de retail, iar producătorii locali se zbat să supraviețuiască, Călin Georgescu face un gest simplu, dar simbolic: își face piața direct de la țăranii români. Un gest firesc? Poate. Dar într-o economie sufocată de importuri, acest lucru devine aproape un act de patriotism economic.

Piața tradițională vs. supermarketul – o bătălie economică pierdută?

România importă anual miliarde de euro în produse agroalimentare, deși avem unul dintre cele mai fertile terenuri agricole din Europa. Între 2015 și 2023, deficitul comercial pe produse alimentare a crescut alarmant, iar fermierii români se văd obligați să-și vândă marfa la prețuri de nimic sau să renunțe complet la agricultură.

News Moldova îți recomandă și ...   România a devenit oficial membru al Programului Visa Waiver al SUA

Între timp, supermarketurile străine domină piața, iar rafturile sunt pline de produse din Polonia, Germania, Spania sau Turcia. Brânza românească concurează cu lactate fabricate la mii de kilometri distanță, iar legumele noastre sunt eclipsate de importuri din țări care nici măcar nu au climatul și solul favorabil al României.

Cumpărătura de la piață – un vot economic cu impact real

Călin Georgescu, prin simplul fapt că își cumpără produsele direct de la țărani, transmite un mesaj puternic: banii noștri pot susține economia locală sau pot finanța importurile. Alegerea e a noastră.

Fiecare legumă cumpărată din piață ajută un fermier român să-și continue munca. Fiecare kilogram de brânză cumpărat direct de la un cioban înseamnă un vot de încredere pentru producția autohtonă.

News Moldova îți recomandă și ...   CIFER lansează un program cofinanţat din fonduri UE care pregăteşte 260 de tineri pentru piaţa muncii

De ce supermarketurile sunt o problemă?

Lanțurile străine impun prețuri de dumping – micii producători români nu pot concura cu rețelele gigantice care cumpără en-gros din afara țării.

Taxe și adaosuri uriașe – supermarketurile percep comisioane uriașe producătorilor locali, forțându-i să vândă la prețuri minime.

Standardizarea și uniformizarea – produsele trebuie să arate „perfect”, ceea ce face ca multe legume și fructe locale să nu ajungă pe rafturi doar pentru că nu respectă standardele vizuale impuse.

Soluția? Mai mult decât un gest simbolic

Ceea ce face Călin Georgescu nu ar trebui să fie un gest de excepție, ci o normalitate. Susținerea producătorilor locali înseamnă un pas concret spre independență economică și o economie mai sănătoasă.

News Moldova îți recomandă și ...   Ministrul Culturii și Inovării din Ungaria, Balázs Hankó, vizită în Ținutul Secuiesc | Consolidarea relațiilor culturale și educaționale, pe ordinea de zi

Dacă fiecare român ar schimba măcar 30% din cumpărături în favoarea piețelor și producătorilor locali, efectele ar fi vizibile rapid: mai mulți bani rămân în economie, fermierii își pot crește afacerile, iar consumatorii beneficiază de produse mai sănătoase și mai proaspete.

Până atunci, supermarketurile vor continua să dicteze regulile jocului, iar România va rămâne o țară cu sol fertil, dar dependentă de importuri. Iar această contradicție este cel mai mare eșec economic al ultimelor decenii.


Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in National

Revista economică “Moldova Invest” – ediția de toamnă 2024

- citeste versiunea e-paper -


Economic magazine “Moldova Invest” – summer edition 2024

- read the e-paper version -

Advertisement

Forumul Economic Regional Moldova – Vatra Dornei, 2024

Trending

Advertisement

Echipa News Moldova

To Top