Connect with us

Protecția Consumatorilor (ANPC), a amendat 265 de magazine Lidl, cu peste 3,5 milioane de lei

Protecția Consumatorilor (ANPC), a amendat 265 de magazine Lidl, cu peste 3,5 milioane de lei - News Moldova

National

Protecția Consumatorilor (ANPC), a amendat 265 de magazine Lidl, cu peste 3,5 milioane de lei

PNL

Produse expirate, mizerie și insecte sunt câteva dintre neregulile descoperite de către Comisia Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care au amendat 265 de magazine Lidl, cu peste 3,5 milioane de lei

24 de magazine Lidl au fost închise. Conform news.ro, reprezentanţii Lidl România au transmis că au făcut toate demersurile pentru a remedia în cel mai scurt timp posibil aceste situaţii.

Președintele ANPC, Horia Constantinescu, a declarat: „Nu ştiu suficientă germană pentru a traduce ce spuneam şi în trecut: nu suntem pelicanii Europei! Consumatorul român, cel care vă asigură veniturile, trebuie respectat! Renovaţi, curăţaţi, aduceţi produse de calitate, nu mai căutaţi variante să ne determinaţi să <<o luăm mai uşor>>! Dacă la voi acasă este ordine şi curăţenie, consideraţi şi această ţară şi pe cetăţenii ei, ca parte din Europa! Merităm să fim trataţi onorabil! Ce părere aveţi?”.

O parte dintre abaterile constatate de comisia ANPC sunt: comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită; comercializarea unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafaţă, insecte; comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficienţe de etichetare (lipsa unor ingredient de pe etichetă); neconcordanţe între valoarea preţului înscrisă pe etichetă şi cea afişată pe produs, precum şi între preţul de la raft comparative cu cel de la casa de marcat; comercializarea unor legume şi fructe necurăţate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite, comercializarea unor ouă neigienizate.

News Moldova îți recomandă și ...   Mâine vor fi inaugurați primii 11 km din Autostrada Moldovei

Echipele de control au descoperit comercializarea unor produse de brutărie – patiserie cu informare incompletă privind menţiunea produse din produse congelate, cu ambalaj deteriorat, fără a exista mănuşi de unică folosinţă la servire, utilizarea unor vitrine de expunere la comercializare, a produselor de panificaţie – patiserie, insalubre; utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificaţie – patiserie, neigienizate corespunzător şi a unor tăvi arse; existenţa unor insecte vii în spaţiul de preparare şi coacere; folosirea unor condiţii de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar; deficienţe de etichetare a produselor alimentare (lipsa unor menţiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română).

News Moldova îți recomandă și ...   România atinge un record de absorbție a fondurilor europene

Alte nereguli prezente au fost folosirea unor vitrine frigorifice neigienizate corespunzător, cu chedere murdare, strat de praf, mâzgă, cu scurgeri de lichide şi rugină şi a unor lăzi frigorifice cu acumulări masive, excesive de gheaţă, praf, impurităţi, resturi alimentare şi păr; comercializarea unor băuturi răcoritoare cu ambalajul deformat, deteriorate; comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate; nerespectarea regimului promoţiilor (neafişarea perioadei de desfăşurare a promoţiei, neafişarea preţului nou şi a preţului vechi de comercializare a produsului aflat în promoţie, calcul eronat al procentului de reducere); folosirea unui spaţiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu pavument deteriorat; existenţa pavimentului neigienizat şi a unor rafturi murdare, în zona de comercializare; utilizarea unor cântare care înregistrau erori.

Lidl a răspuns acestor acuzații printr-un comunicat de presă. În incipitul acestuia, reprezentanții Lidl au transmis faptul că numărul de controale ANPC la magazinele Lidl a fost neobișnuit de mare în luna curentă.

Comunicatul integral Lidl: „Controalele ANPC din luna curentă, într-un număr neobișnuit de mare, au vizat 85% din magazinele Lidl România. Aceste acțiuni au avut ca rezultat identificarea anumitor abateri în anumite magazine din rețea. Am făcut toate demersurile pentru a remedia în cel mai scurt timp posibil aceste situații având în vedere că, în relația cu autoritățile, noi dăm permanent dovadă de totală deschidere și pentru că ne asigurăm în tot ceea ce facem că ne îmbunătățim constant pentru a ne păstra locul în inima clienților noștri.

Încă de la intrarea noastră pe piață, obiectivul nostru cel mai important a fost acela de a oferi clienților noștri cea mai bună experiență de cumpărături. Echipa Lidl România mulțumește milioanelor de clienți care ne trec pragul datorită calității produselor noastre, dar și pentru că știu că sănătatea și siguranța lor sunt prioritare pentru noi. Îi așteptăm în continuare cu produsele pe care le cunosc și le apreciază și garantăm efortul nostru zilnic pentru a le oferi la cel mai bun raport calitate-preț”.

News Moldova îți recomandă și ...   Deputatii au adoptat creșterea plafonului neimpozabil pentru pensii! Măsura intră în vigoare de la 1 octombrie


Continue Reading
You may also like...
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in National

PSD

PSD Suceava

Revista economică “Moldova Invest” – ediția de toamnă 2024

- citeste versiunea e-paper -


Economic magazine “Moldova Invest” – summer edition 2024

- read the e-paper version -

Advertisement

Forumul Economic Regional Moldova – Vatra Dornei, 2024

Trending

Advertisement

Echipa News Moldova

To Top