fbpx
Connect with us

Strategia națională de turism a României: Obiective și proiecții pentru dezvoltarea turismului până în 2035

Strategia națională de turism a României: Obiective și proiecții pentru dezvoltarea turismului până în 2035 - News Moldova

National

Strategia națională de turism a României: Obiective și proiecții pentru dezvoltarea turismului până în 2035

Forumul Economic Regional Moldova 2024 – Vatra Dornei, 4–6 iulie


Strategia națională de turism a fost pusă în discuție publică. În cadrul documentului se estimează că, până în 2035, România va atrage aproximativ 4,6 milioane de turiști străini

Încasările din turismul internațional sunt planificate să crească în mod constant în următorii 12 ani. De la 1,59 miliarde de euro în 2025, acestea se preconizează să ajungă la 2,99 miliarde de euro în 2035.

Interesant este că cetățenii români cheltuiesc mai mult ca turiști în afara țării decât cheltuiesc turiștii străini în România, conform Strategiei naționale de dezvoltare a turismului a României, care a fost lansată în consultare publică prin intermediul Agerpres.

Conform strategiei, se prevede o creștere estimată a numărului de turiști străini care vor ajunge în România. De la 2,8 milioane în 2025, acest număr este estimat să crească la 3,6 milioane în 2030 și să atingă 4,6 milioane în 2035, comparativ cu 843.000 înregistrate în 2021.

Potrivit datelor Institutului Național de Statistică, citate în strategie, încasările din turismul internațional în 2021 au fost de aproximativ 400 de milioane de euro, cu o reducere cu 72,5% față de anul 2019. Cheltuielile medii ale unui turist străin s-au menținut relativ constante între 2019 și 2020, dar au scăzut cu 11,5% în 2021 în comparație cu 2019.

Pe de altă parte, strategia subliniază faptul că românii cheltuiesc mai mult în străinătate ca turiști decât cheltuiesc turiștii străini în România. În 2021, diferența a fost de 1,67 miliarde de euro, reprezentând 9,9% din deficitul balanței de plăți a României, conform datelor furnizate de Banca Națională a României.

În privința prognozelor, strategia estimează o creștere semnificativă a numărului de turiști străini în perioada 2022-2025, de 35% anual, în perioada de revenire post-pandemică, și o creștere de 5% în fiecare dintre anii următori (2026-2035). Se subliniază că o creștere a cheltuielilor nu se reflectă întotdeauna printr-o creștere proporțională a numărului de turiști, deoarece cu sosirea unui număr mai mare de vizitatori vin și grupuri diverse. De asemenea, dacă există facilități îmbunătățite și o mai mare accesibilitate, turiștii interni au tendința de a călători mai mult în interiorul țării.

Strategia sugerează că România trebuie să se concentreze pe patru segmente principale pentru a atrage cheltuieli mai mari din partea turiștilor străini și pentru a extinde durata medie a sejurului lor în țară. Aceste segmente sunt: patrimoniul cultural și turismul cultural și istoric (inclusiv gastronomia), natura și aventura (ecoturismul și turismul rural), sănătatea și wellness-ul (cu accent pe resursele balneare) și turismul de întâlniri, stimulente, conferințe și expoziții (MICE).

Opiniile, propunerile și sugestiile legate de „Strategia națională a României pentru dezvoltarea turismului 2023-2035” pot fi trimise în termen de 30 de zile.


OM. Cu aripi fragile de fluture.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in National

PROFIL DE CANDIDAT

Revista economică “Moldova Invest” – ediția de primăvară 2024

- citeste versiunea e-paper -


Economic magazine “Moldova Invest” – spring 2024 edition

- citeste versiunea e-paper -

Advertisement

Forumul Economic Regional Moldova – Vatra Dornei, 2024

Trending

Advertisement

Echipa News Moldova

To Top