fbpx
Connect with us

ARF și firma poloneză PESA au încheiat un acord pentru furnizarea a 62 de trenuri electrice care vor ajunge în România până cel târziu la începutul anului 2027

arf-si-firma-poloneza-pesa-au-incheiat-un-acord-pentru-furnizarea-a-62-de-trenuri-electrice-care-vor-ajunge-in-romania-pana-cel-tarziu-la-inceputul-anului-2027

Romania

ARF și firma poloneză PESA au încheiat un acord pentru furnizarea a 62 de trenuri electrice care vor ajunge în România până cel târziu la începutul anului 2027


PESA Bukareszt 3 - Moldova Invest

Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna (PESA), producătorul polonez de material rulant, are obligația de a livra 62 de rame electrice regionale (RE-R) către România până la începutul anului 2027. Aceste trenuri vor fi destinate circulației pe 10 rute de serviciu public, conform declarației președintelui Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), Ștefan Roșeanu, făcută în ziua de marți

Şeful ARF și președintele PESA, Krzysztof Zdziarski, au semnat marți contractul de achiziție pentru cele 62 de rame electrice regionale la sediul Ministerului Transporturilor. Ministrul de resort, Sorin Grindeanu, și ambasadorul Republicii Polone în România, Pawel Soloch, au fost prezenți la ceremonia semnării.

Astăzi am semnat trei contracte, pentru că licitaţia a fost organizată pe trei loturi şi, în consecinţă, cele 62 de trenuri sunt sub egida a trei contracte, fiecare cu aproximativ 20 de trenuri. (…) Conform prevederilor contractuale, urmează ca trenurile să vină la începutul anului 2026, deci în doi ani, şi în cursul anilor 2026 – 2027 la început ar trebui să se livreze toată cantitatea, pentru că sunt livrări în paralel pentru fiecare contract în parte. Trenurile vor circula pe 10 rute de serviciu public din România. Rutele sunt publice de la sfârşitul anului 2022, când celor şase operatori de serviciu public feroviar le-au fost atribuite contractele pe 10 ani şi în aceste contracte pe 10 ani le-au fost distribuite, conform metodologiei aprobate de Guvern, toate trenurile care sunt cumpărate prin fonduri europene, mai puţin ramele care fac obiectul contractului cu Alstom – cele 37 de rame – care fac obiectul unor contracte de serviciu public licitate”, a explicat Roşeanu.

News Moldova îți recomandă și ...   Bursă. Acţiunile Aerostar se tranzacţionează în creştere cu 4.3%

La finele anului 2023, Executivul a aprobat primul contract licitat prin care CFR Călători va opera primele 12 trenuri provenite din înțelegerea încheiată cu Alstom, destinate unui alt set de rute.

Fiecare operator are un program de transport deja stabilit și corelat cu calendarul inițial de livrare pe care îl aveam la momentul licitației. Normal că acel calendar va fi actualizat în funcție de data prezentă a semnării contractului și livrarea efectivă a trenurilor de care vorbim astăzi și vom putea vedea pentru prima dată în România, începând cu anul 2026, că pe o rută precum Brașov – București, cea mai aglomerată rută a României, vor exista servicii publice operate de trei operatori diferiți cu același tip de rame. Prin urmare, vom putea face o comparație mult mai clară decât astăzi între calitatea și respectul pe care îl au operatorii față de materialul rulant și față de călători în general. Acesta a fost și obiectivul pentru care s-a făcut această împărțire, pentru a avea un soi de concurență. Serviciile publice nu sunt concurență, serviciile publice sunt obligații pe care statul român le transferă către un operator pentru ca cetățenii României și vizitatorii noștri să se poată bucura de un serviciu minim de transport. Mai departe, știți bine, avem discuții – unele trenuri sunt curate, altele nu sunt curate, unele trenuri sunt întreținute, alte trenuri nu sunt întreținute. Vom avea același tip de vehicule, care pornesc de la zero la toți cei șase operatori. Toți au aceiași parametri de întreținere a trenurilor, deci vom avea, să spunem, un sistem de măsurare a performanțelor ‘mere cu mere’”, a subliniat președintele ARF.

News Moldova îți recomandă și ...   Comparativ cu situaţia din 2022, proporţia tinerilor care nu învaţă şi nici nu lucrează a scăzut cu 0,5 puncte

Termenul de livrare pentru prima ramă este de 24 de luni de la semnarea contractului, iar întregul lot de 62 de rame va fi livrat în termen de 36 de luni, la care se adaugă o perioadă de mentenanţă de 15 ani.

Preşedintele PESA, Krzysztof Zdziarski, a evidenţiat că modelul de tren achiziţionat de România este deja în circulaţie în Cehia.

„În primul rând, aş vrea să vă felicit pentru că aţi semnat pentru cele mai bune trenuri de pe planetă, asta este opinia mea. Dar nu este doar opinia mea, pentru că peste 200 din aceste trenuri sunt în circulaţie, iar acest model de tren circulă cu pasageri în Cehia şi avem comenzi pentru alte 200 de trenuri similare cu cele din România. Ele vor circula în Bulgaria, Germania, Suedia şi, de asemenea, în Polonia. Noi vrem să fim foarte prezenţi în acest secto


Citește articolul integral pe Moldova Invest

News Moldova îți recomandă și ...   Potrivit unui studiu realizat de Energy Policy Group (EPG) România poate atinge un mix energetic complet decarbonizat până în 2040


Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Romania

Revista economică “Moldova Invest” – ediția de primăvară 2024

- citeste versiunea e-paper -


Economic magazine “Moldova Invest” – spring 2024 edition

- citeste versiunea e-paper -

Advertisement

Forumul Economic Regional Moldova – Vatra Dornei, 2024

Trending

Advertisement

Echipa News Moldova

To Top