Connect with us

Care sunt proiectele de autostrăzi ce vor începe în 2024? Vor fi demarate lucrările dificile pe tronsonul Sibiu – Pitești. Prima etapă de construcție a Autostrăzii Unirii

care-sunt-proiectele-de-autostrazi-ce-vor-incepe-in-2024?-vor-fi-demarate-lucrarile-dificile-pe-tronsonul-sibiu-–-pitesti.-prima-etapa-de-constructie-a-autostrazii-unirii

Romania

Care sunt proiectele de autostrăzi ce vor începe în 2024? Vor fi demarate lucrările dificile pe tronsonul Sibiu – Pitești. Prima etapă de construcție a Autostrăzii Unirii

116350129 1155958738100041 6961152330261938483 o - Moldova Invest

În 2024, există perspective promițătoare în ceea ce privește extinderea rețelei de autostrăzi. Aproape 197 de kilometri de noi autostrăzi ar urma să intre în fază de construcție, iar unele sectoare sunt de o importanță deosebită: incluzând loturile întârziate de pe Autostrada Bucureștiului, tronsonul cu tuneluri dintre Margina și Holdea, singurul punct lipsă de autostradă între Sibiu și Nădlac, alături de primul tronson din Autostrada “Unirii” A8

În anul 2024, sunt premisele ca în România să înceapă efectiv lucrările la aproximativ 197 de kilometri noi de autostradă. Aceste tronsoane au trecut prin proceduri și contractări cu câțiva ani în urmă și acum, unii abia, au ajuns în faza în care primele echipamente și utilaje vor intra în șantier, chiar dacă unele au întâmpinat dificultăți în procesul lor.

Pe anumite proiecte, partea de proiectare rămâne în întârziere, în timp ce la altele, chiar și după semnarea contractelor, ordinul de începere a lucrărilor a fost întârziat semnificativ de către statul român. Există tronsoane care se află aproape de limita pentru a începe lucrările în 2024, în timp ce în alte zone, lucrările ar putea fi demarate doar parțial sau cu întârzieri.

News Moldova îți recomandă și ...   PNRR în pericol: Doar 14% din jaloane îndeplinite, fondurile riscă să fie pierdute

Autostrada Bucureștiului A0. Prioritară este prima autostradă “chineză” și conectarea A0 cu DN2

A0 Nord, Lotul 1 (A1/Bâcu – Corbeanca/DN1) – traseu de 17,5 km – Contractul în valoare de 815 milioane de lei a fost semnat în septembrie 2023 cu asocierea Pizzaroti – Retter. Ordinul de începere a lucrărilor (OIL) a fost emis rapid, în octombrie. Inițial, asocierea avea la dispoziție 12 luni pentru proiectare, urmate de alte 22 de luni pentru execuție.

Deși termenul pentru proiectul tehnic este programat pentru octombrie 2024, există posibilitatea ca antreprenorul să inițieze anumite lucrări încă din 2024, obținând autorizații de construire parțiale. În prezent, antreprenorul a început lucrările de foraje geotehnice necesare pentru faza de proiectare.

A0 Nord, Lotul 3 (Afumați – Pantelimon) – 8,6 km – Cunoscută ca “prima autostradă chineză“, contractul cu constructorul chinez CCECC a fost semnat în martie 2023 pentru aproximativ 400 milioane de lei. OIL a fost emis în mai 2023 și acum se află în termenul de 12 luni pentru proiectare.

News Moldova îți recomandă și ...   PNRR în pericol: Doar 14% din jaloane îndeplinite, fondurile riscă să fie pierdute

Cu toate acestea, oficialii din domeniul Transporturilor au afirmat în repetate rânduri că vor insista pentru ca antreprenorul să înceapă lucrările prioritare în 2024 pentru nodul rutier A0 cu DN2 și bucata de 2 km care să conecteze “muzeul” de pe Lotul 2, unde firma UMB a finalizat cei 19 km de autostradă, dar din care au fost deschiși pentru trafic doar 10 km.

Autoritățile din domeniul Transporturilor speră că antreprenorul chinez va finaliza lucrările de conectare a A0 cu DN2 încă din acest an; altfel, va trebui să treacă încă un an în care o porțiune semnificativă de autostradă va rămâne doar un proiect.

Este posibil ca antreprenorul chinez să finalizeze cei aproximativ 2 km și nodul rutier în 2024? Este dificil de anticipat, mai ales pentru că vorbim despre un constructor nou pe piața noastră, fără proiecte anterioare în țară și fără experiență. Teoretic, într-un scenariu extrem de optimist, legătura cu A0 – DN2 ar putea fi realizată măcar parțial, chiar și într-un sistem half-profile.

News Moldova îți recomandă și ...   PNRR în pericol: Doar 14% din jaloane îndeplinite, fondurile riscă să fie pierdute

WhatsApp Image 2023 04 24 at 12.20.15 - Moldova Invest

Se vor demara lucrările la secțiunile montane din A1 Sibiu – Pitești

A1 Sibiu – Pitești, Lotul 2 (Boița – Cornetu) – o lungime de 31,33 km – Contractul cu constructorul turc Mapa – Cengiz a fost semnat în februarie 2022, evaluat la 4,25 miliarde de lei. Conform contractului, sunt prevăzute 18 luni pentru proiectare, calculând de la momentul ordinului de începere a lucrărilor (OIL) în iulie 2022. În prezent, turcii ar trebui să finalieze proiectul tehnic, dar acest lucru încă nu s-a întâmplat.

Cu toate acestea, există șanse bune ca în 2024 să se observe cel puțin unele lucrări parțiale, pe baza unei autorizații de construcție parțiale. Este vorba de unul dintre cele mai dificile tronsoane


Citește articolul integral pe Moldova Invest


Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Romania

Revista economică “Moldova Invest” – ediția de toamnă 2024

- citeste versiunea e-paper -


Economic magazine “Moldova Invest” – summer edition 2024

- read the e-paper version -

Advertisement

Forumul Economic Regional Moldova – Vatra Dornei, 2024

Trending

Advertisement

Echipa News Moldova

To Top