Connect with us

Decalajul Moldovei față de alte regiuni ale țării, la infrastructura de transport, s-a menținut și în 2023

decalajul-moldovei-fata-de-alte-regiuni-ale-tarii,-la-infrastructura-de-transport,-s-a-mentinut-si-in-2023

Romania

Decalajul Moldovei față de alte regiuni ale țării, la infrastructura de transport, s-a menținut și în 2023

santier autostrada - Moldova Invest

Moldova rămâne pe ultimul loc al clasamentului în ceea ce privește infrastructura și în anul 2023. Un singur contract a fost semnat pentru Autostrada Unirii, iar secțiunea de munte nu a avut parte de licitații. De asemenea, nu s-a încheiat niciun contract pentru modernizarea căilor ferate în această regiune, conform analizei economedia.ro

Moldova, codașă la infrastructură de transport și în 2023. Anul acesta, Ministerul Transporturilor, prin CNAIR a reușit să semneze toate contractele pentru Autostrada Moldovei (A 7) Ploiești-Pașcani, însă un singur contract din cele două de execuție pentru Autostrada Unirii (A8) cel mai important obiectiv de infrastructură rutieră din regiunea Moldovei, legătura cu Transilvania și mai departe cu rețeaua spre Vest-ul Europei. CNAIR nu a reușit să lanseze în licitație niciunul dintre cele șase loturi ale secțiunii de munte Miercurea Nirajului-Leghin (160 km.), deși după aprobarea indicatorilor tehnico-economici în Guvern a dat asigurări că licitațiile pentru secțiunea de munte vor fi lansate până la sfârșitul anului. De asemenea, contractul pentru studiu de fezabilitate și proiect tehnic pe secțiunea Târgu Neamț-Iași-Ungheni este mult întârziat, iar câștigătorul licitației (a treia) pentru proiectarea Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău ar putea fi anunțat pe 3 ianuarie 2024 după multe luni de amânare.

Autostrada Unirii, denumită A 8, reprezintă un proiect vital de infrastructură din Moldova, având o lungime totală de peste 300 de kilometri pe ruta ce o conectează de Târgu Mureș (intersecția cu Autostrada Transilvania A 3). Acest proiect este considerat cel mai important în ceea ce privește infrastructura de transport din regiune. CNAIR a reușit să încheie un contract cu UMB în cadrul PNRR pentru unul dintre loturile secțiunii, respectiv Leghin-Târgu Neamț (30 km.), cu termen de proiectare și execuție de 30 de luni, estimându-se finalizarea acestuia în 2026. Însă, pentru lotul 1 Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, de asemenea parte din PNRR, contractul a fost contestat la Consiliul de Administrație al CNAIR (CAB), iar termenul de semnare în decembrie 2023 a fost ratat, ceea ce implică o posibilă întârziere în finalizarea acestui segment până în 2026.

CNAIR nu a reușit să demareze licitația pentru niciunul dintre cele 6 loturi ale secțiunii de munte Miercurea Nirajului-Leghin (160 km.) la cinci ani de la promulgarea Legii pentru Autostrada Unirii

Această secțiune montană, care se întinde de la Miercurea Nirajului (jud. Mureș) până la Leghin (jud. Neamț), are o lungime de 159 kilometri și un cost estimat de 32 miliarde lei (peste 6 miliarde de euro), având un termen de execuție de 54 de luni. Rămâne de văzut care va fi valoarea licitației și ce oferte vor fi depuse în cadrul Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), având în vedere că C


Citește articolul integral pe Moldova Invest


Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Romania

Revista economică “Moldova Invest” – ediția de toamnă 2024

- citeste versiunea e-paper -


Economic magazine “Moldova Invest” – summer edition 2024

- read the e-paper version -

Advertisement

Forumul Economic Regional Moldova – Vatra Dornei, 2024

Trending

Advertisement

Echipa News Moldova

To Top