Connect with us

Guvernanții se întrec în previziuni optimiste, românii strâng tot mai mult cureaua! Cheltuielile de Sărbători au scăzut cu 12% față de 2022

guvernantii-se-intrec-in-previziuni-optimiste,-romanii-strang-tot-mai-mult-cureaua!-cheltuielile-de-sarbatori-au-scazut-cu-12%-fata-de-2022

Romania

Guvernanții se întrec în previziuni optimiste, românii strâng tot mai mult cureaua! Cheltuielile de Sărbători au scăzut cu 12% față de 2022

img 2 - Moldova Invest

Conform unui studiu realizat de Reveal Marketing Research, românii au adoptat un buget de austeritate în această perioadă festivă, reducând cheltuielile cu 12% față de anul trecut pentru alimente, daruri și decorațiuni. Suma medie alocată pentru aceste achiziții se situează la 1.188 lei

Anul acesta, românii îşi vor petrece Crăciunul acasă (56%) sau în vizită la cei dragi (39%).

Sentimentul de entuziasm resimţit de români în apropierea sărbătorilor scade de la 17% în 2022, la 6% în 2023, faptul că anul trecut românii s-au bucurat de primul Crăciun fără restricţii reprezentând principala explicaţie.

Conform rezultatelor studiului Reveal Marketing Research, anul acesta românii au mai multe sentimente pozitive în aşteptarea sărbătorilor (73%), comparativ cu anul trecut (64%), iar cele mai des menţionate emoţii pe care le trezesc sărbătorile sunt cele de fericire/ bucurie (26%), starea de bine (16%) şi sentimentul de mulţumire (12%).

Pe de altă parte, gândurile negative nu îi părăsesc pe 22% dintre români nici anul acesta, indiferenţa (7%) şi tristeţea sau stresul (7%) fiind cel mai des menţionate.

sarbatori scumpe iarna cos de cumparaturi 18812759 - Moldova Invest

‘Majoritatea românilor îşi vor petrece, şi în acest an, sărbătorile de iarnă acasă (56%), procentul ajungând la 72% în cazul persoanelor peste 55 de ani şi la 73% în cazul persoanelor cu venit mic, sub 2.000 de lei. Mai mult decât atât, 39% dintre români intenţionează să meargă în vizită la cei dragi (familie, prieteni) cu ocazia sărbătorilor de iarnă, într-o măsură semnificativ mai mare cei cu vârsta cuprinsă între 45-55 ani (46%). Putem observa că vizitele în afara localităţii de reşedinţă sunt preferate în mai mare măsură de tinerii cu vârste între 18-24 ani (18% vs. 13% total eşantion)’, arată studiul citat.

Conform rezultatelor studiului Reveal Marketing Research, bugetul alocat pentru sărbătorile de Crăciun va fi similar (50%) sau mai mic (38%) comparativ cu cel de anul trecut. Doar un procent de 12% menţionează un buget mai mare, în măsură semnificativ mai mare cei cu vârste cuprinse între 44 şi 55 ani (25%).

‘Având în vedere creşterile preţurilor produselor şi serviciilor din ultimul an, cei 88% dintre românii care declară că pentru sărbătorile de Crăciun vor aloca


Citește articolul integral pe Moldova Invest


Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Romania

Revista economică “Moldova Invest” – ediția de toamnă 2024

- citeste versiunea e-paper -


Economic magazine “Moldova Invest” – summer edition 2024

- read the e-paper version -

Advertisement

Forumul Economic Regional Moldova – Vatra Dornei, 2024

Trending

Advertisement

Echipa News Moldova

To Top