Connect with us

PODUL de la Milişăuţi, o POVESTE încâlcită cu o FIRMĂ care repară după ce a EXCAVAT balast

Suceava

PODUL de la Milişăuţi, o POVESTE încâlcită cu o FIRMĂ care repară după ce a EXCAVAT balast

Test Prima SRL, o firmă cunoscută în Suceava, este în mijlocul unui scandal în care ingredientele sunt excavări de balast lângă un pod pentru care acum primeşte bani publici să îl repare

Povestea a intrat şi în atenţia presei centrale, www.libertatea.ro publicând recent un articol pe această temă, firma aflată în centrul articolului fiind Test Prima SRL.

Firma e cunoscută sucevenilor şi nu e prima dată când este subiect de presă. A fost înfiinţată în 1992 şi are ca principal obiect de activitate “lucrări de construcţii a clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale”.

Administrator şi unic asociat este Viorel Juravlea, iar în 2021 societatea a raportat o cifră de afaceri de peste 56 de milioane de lei, un profit net de 571.289 lei, la un număr mediu de angajaţi de 224. Cu un an în urmă, profitul net declarat a fost de 1,2 milioane de lei, la o cifră de afaceri de aproape 54 milioane de lei.

Revenind la podul de la Milişăuţi, recent a fost adjudecată o licitaţie organizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și câștigată de Test Prima (lider asociere), Beny Alex și Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi.

Valoarea este de 8,9 milioane de lei, iar obiectul reabilitarea podului. Până aici nimic suspect, numai că de aici încolo apar o serie de “coincidenţe”: Test Lider are „baza producție – balastieră, stație de sortare, stație betoane” la 600 de metri de pod.

Iar localnicii intervievaţi de reporterii de la www.libertatea.ro spun că a excavat balast sau pământ de sub pod sau de lângă pod. „Ni se pare incredibil. Ei au excavat, ei iau bani să repare!”, se plâng cetățenii din Milișăuți, conform sursei citate.

Patronul firmei, Viorel Juravlea, recunoaşte, conform www.libertatea.ro, că a excavat însă susţine că totul a fost legal.

Fără a ne pronunţa asupra legalităţii, de menţionat că există şi o expertiză tehnică a podului, în care apar şi nişte “factori de risc”: „autoturisme sau autovehicule de mare tonaj ce pot circula ocazional”, dar și „exploatări ale balastului din zona podului care poate duce la afuierea albiei şi coborârea talvegului”.

Mai trecuie spus că podul datează din 1962 și s-a intervenit la el o singură dată de atunci, prin înlocuirea unui picior de pod, după inundațiile din 2018. La scurt timp după lucrări, una dintre balustrade s-a desprins, mai notează presa centrală.

După cum spuneam, firma nu e prima dată când este în centrul unor articole de presă. Monitorul de Suceava nota că în 2012 la punctul de lucru de la Bilca au fost găsite două betoniere în valoare de 160.000 de euro care apăreau ca furate din Italia, în 2007, respectiv 2008.

Patronul firmei, Viorel Juravlea, spunea că are facturi pentru cele două mașini și că le achiziționase de la un patron din Rădăuți.

Numele lui Juravlea apare şi într-un dosar de evaziune fiscală. Acesta se află în primă instanță la Tribunalul Iași, judecata începând în 2021.


Absolvent al Facultăţii de Filosofie, Universitatea Al. I. Cuza Iaşi. Jurnalist News Moldova şi Monitorul de Neamţ şi Roman.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

More in Suceava

- citeste versiunea e-paper -

Economic magazine Moldova Invest

- Read the e-paper version -

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending

Advertisement

Echipa News Moldova

Advertisement
Advertisement
To Top