fbpx
Connect with us

Senatorul PSD Gheorghiță MÎNDRUȚĂ, interpelare către Ministrului Educației, privind problemele întâmpinate de elevii diagnosticați cu discalculie

Senatorul PSD Gheorghiță MÎNDRUȚĂ, interpelare către Ministrului Educației, privind problemele întâmpinate de elevii diagnosticați cu discalculie - News Moldova

Suceava

Senatorul PSD Gheorghiță MÎNDRUȚĂ, interpelare către Ministrului Educației, privind problemele întâmpinate de elevii diagnosticați cu discalculie

Forumul Economic Regional Moldova 2024 – Vatra Dornei, 4–6 iulie


Cu ocazia desfășurării simulării pentru examenul de Evaluare Națională, pentru elevii de clasa a VIII-a, senatorul PSD Gheorghiță Mîndruță a adresat o interpelare Ministrului Educației, interpelare ce vizează problemele întâmpinate de elevii diagnosticați cu discalculie

„Am încercat să aflu care este explicația ministerului pentru faptul că elevii diagnosticați cu discalculie au aceleași subiecte ca ceilalți elevi, la materia matematică. Este inacceptabil ca un elev care, pe parcursul ciclului gimnazial a fost evaluat diferențiat, prin prisma discalculiei, să fie evaluat la examenul final după alte criterii decât cele prevăzute deja în planul de învățare personalizat.

Acest lucru încalcă egalitatea de șanse și contrazice tot ceea ce presupune învățământul incluziv, adus în discuție în mod constant de către Ministerul Educației.

Răspunsul la interpelare se află pe aceeași linie cu cele pe care le primesc părinții acestor elevi, când stau pe la ușile inspectoratelor, cu speranța că propriii lor copii vor avea șansa de a fi incluși și tratați în mod echitabil.

Ministerul Educației răspunde la interpelare făcând trimitere la acte normative cu caracter general deja cunoscute, la metodologia pentru asigurarea suportului necesar elevilor cu tulburări de învățare, însă nu oferă nicio soluție clară pentru problema absolvenților de gimnaziu cu discalculie.

Procedura nr. 33576/31.10.2022, invocată în răspunsul ministerului, referitoare la asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii care susțin examenele naționale, conține metodele de adaptare pentru elevii cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz și tulburări de neurodezvoltare, însă în cazul elevilor cu tulburări de învățare, sunt specificate doar dislexia și disortografia. Nimic despre discalculie.

Ministerul Educației, condus de coordonatoarea proiectului „România Educată”, răspunde evaziv acestor întrebări pentru că nu face nimic concret pentru a corecta tratamentul inechitabil pe care îl primesc acești copii”, a punctat senatorul PSD de Suceava Gheorghiță Mîndruță.


Continue Reading
You may also like...

OM. Cu aripi fragile de fluture.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Suceava

PROFIL DE CANDIDAT

Revista economică Moldova Invest, nr.5

- citeste versiunea e-paper -

Advertisement

Forumul Economic Regional Moldova – Iasi, mai 2023

Trending

Advertisement

Echipa News Moldova

To Top