Connect with us

CNAIR a semnat un contract de 43,5 milioane lei pentru construcția noului pod peste Siret pe DN 29 D Suceava – Dorohoi

cnair-a-semnat-un-contract-de-43,5-milioane-lei-pentru-constructia-noului-pod-peste-siret-pe-dn-29-d-suceava-–-dorohoi

Suceava

CNAIR a semnat un contract de 43,5 milioane lei pentru construcția noului pod peste Siret pe DN 29 D Suceava – Dorohoi

Pod Siret DN29A 3 - Moldova Invest

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va semna un contract cu asocierea Freyrom-Procons-Inginerie Drumuri și Poduri-Integrated Solutions pentru construcția unui nou pod peste Siret, pe DN 29 D Suceava – Dorohoi

Atribuirea contractului, în valoare de 43,5 milioane lei, a fost posibilă după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins contestația depusă de ARL Cluj, parte a grupului Strabag.

Podul existent, situat la Zvoriștea și construit în 1933, este într-o stare avansată de degradare, iar până acum nu a beneficiat de reabilitări. De-a lungul celor 91 de ani de utilizare, podul a rămas neschimbat, iar acum, CNAIR, prin Regionala de Drumuri și Poduri Iași, va beneficia de o finanțare europeană nerambursabilă (40%) prin Programul Transport.

News Moldova îți recomandă și ...   Mesajul Primarului comunei ZVORIȘTEA, județul SUCEAVA, Constantin BARARIU, transmis cu ocazia sărbătorilor de iarnă

Licitația pentru proiectul noului pod a fost lansată în martie 2024, iar în urma evaluării celor șapte oferte primite, în luna august, CNAIR a desemnat câștigătoare asocierea Freyrom-Procons-Inginerie Drumuri și Poduri-Integrated Solutions. Aceștia au propus un preț semnificativ mai mic decât estimarea CNAIR, de 70 milioane lei, de aproximativ 43,5 milioane lei, ceea ce a generat contestația ARL Cluj.

Durata contractului este de 36 de luni, din care 12 luni vor fi dedicate proiectării, iar 24 de luni execuției lucrărilor. Noul pod va avea o lungime de 173 de metri, cu 5 deschideri, inclusiv o deschidere principală în arc metalic peste râul Siret și grinzi prefabricate pentru celelalte deschideri. Lățimea totală va fi de 11,8 metri, iar carosabilul va avea o lățime de 7,8 metri, cu o bandă pe sens. În perioada demolării podului actual și execuției noului pod, traficul va fi deviat pe o variantă provizorie de 340 de metri.

News Moldova îți recomandă și ...   Ce prognoze a făcut FMI-ul legate de evoluția economiei Republicii Moldova, după reușita referendumului pro-UE?

Proiectul va include elaborarea documentației tehnico-economice, asistență tehnică pe perioada lucrărilor și execuția lucrărilor la obiectivul „Pod DN 29A km 22+859”,


Citește articolul integral pe Moldova Invest


Continue Reading
You may also like...
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Suceava

Revista economică “Moldova Invest” – ediția de toamnă 2024

- citeste versiunea e-paper -


Economic magazine “Moldova Invest” – summer edition 2024

- read the e-paper version -

Advertisement

Forumul Economic Regional Moldova – Vatra Dornei, 2024

Trending

Advertisement

Echipa News Moldova

To Top