Connect with us

Contract de un miliard de euro pentru tronsonul Sărățeni-Joseni, parte din A8

contract-de-un-miliard-de-euro-pentru-tronsonul-sarateni-joseni,-parte-din-a8

National

Contract de un miliard de euro pentru tronsonul Sărățeni-Joseni, parte din A8

Autostrada Unirii A8 sectiunea Sarateni joseni - Moldova Invest

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a atribuit, joi, un contract de un miliard de euro pentru proiectarea și execuția tronsonului 1C Sărățeni – Joseni, parte a secțiunii montane a Autostrăzii Unirii (A8)

Licitația a fost câștigată de o asociere formată din constructori români și bosniaci, potrivit informațiilor furnizate de Economica.net. Acesta este primul contract major atribuit de CNIR, marcând un moment esențial în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România.

Specificații tehnice și obiective ale proiectului

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a anunțat pe pagina sa de Facebook că proiectul are un termen total de execuție de 54 de luni, dintre care 14 luni sunt alocate etapei de proiectare, iar 40 de luni execuției lucrărilor. Acest tronson de autostradă, cu o lungime de 32,4 kilometri, traversează o zonă montană dificilă și va include multiple structuri complexe menite să asigure siguranța și fluiditatea traficului:

  • 39 de poduri și pasaje, esențiale pentru depășirea reliefului accidentat;
  • 3 tuneluri unidirecționale, care vor facilita circulația în condiții de siguranță sporită;
  • 4 polate (galerii de protecție), menite să asigure stabilitatea versanților;
  • 2 pasaje ecoducte, special concepute pentru protejarea faunei din regiune;
  • 2 parcări de scurtă durată, echipate cu 12 stații de încărcare pentru vehicule electrice, un element ce susține tranziția spre mobilitatea sustenabilă.
News Moldova îți recomandă și ...   România își exprimă interesul pentru achiziția Portului Giurgiulești, punct strategic pentru securitatea economică și energetică a Republicii Moldova

Lungimea totală a pasajelor și tunelurilor se ridică la aproximativ 16 kilometri, reprezentând 50% din lungimea tronsonului. Cel mai lung pasaj va avea peste 1,7 kilometri și va traversa DN 13A și calea ferată, iar cel mai înalt viaduct va atinge 45 de metri.

Importanța strategică a proiectului

Acest tronson face parte din Autostrada Unirii (A8), un proiect esențial pentru conectarea regiunii Moldovei cu Transilvania și Vestul țării. Având în vedere complexitatea lucrărilor, finalizarea acestui tronson va constitui un pas important în reducerea timpilor de deplasare, creșterea siguranței rutiere și stimularea dezvoltării economice în zona de influență a autostrăzii.

News Moldova îți recomandă și ...   CJ Suceava alocă 43,65 milioane lei pentru susținerea infrastructurii și dezvoltării locale: Proiectul vizează 114 localități

Pașii următori

Potrivit CNIR, dacă nu vor fi depuse contestații în termen de 10 zile, contractul va fi semnat, iar lucrările vor putea demara conform calendarului stabilit. Implementarea acestui proiect reprezintă un angajament ferm al autorităților în modernizarea infrastructurii rutiere din România, cu impact direct asupra conectivității și competitivității economice a regiunii.


Citește articolul integral pe Moldova Invest


Continue Reading
You may also like...
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in National

Revista economică “Moldova Invest” – ediția de toamnă 2024

- citeste versiunea e-paper -


Economic magazine “Moldova Invest” – summer edition 2024

- read the e-paper version -

Advertisement

Forumul Economic Regional Moldova – Vatra Dornei, 2024

Trending

Advertisement

Echipa News Moldova

To Top