Connect with us

Documentația pentru ultimele tronsoane ale Autostrăzii A8, trimisă spre validare la ANAP |  Investiție estimată de peste 9 miliarde de lei

documentatia-pentru-ultimele-tronsoane-ale-autostrazii-a8,-trimisa-spre-validare-la-anap-|- investitie-estimata-de-peste-9-miliarde-de-lei

National

Documentația pentru ultimele tronsoane ale Autostrăzii A8, trimisă spre validare la ANAP |  Investiție estimată de peste 9 miliarde de lei

A8 - Moldova Invest

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a transmis spre validare, la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), documentația pentru ultimele trei tronsoane ale Autostrăzii A8, care vor asigura conexiunea rutieră între localitățile Lețcani, Iași, Golăești și Ungheni, la granița cu Republica Moldova.

Aceste tronsoane reprezintă componente-cheie ale infrastructurii de transport din estul țării, având un rol major în conectarea Moldovei cu rețeaua de autostrăzi din România și cu Republica Moldova.

33 de kilometri de autostradă în estul României: detalii despre tronsoanele Lețcani – Ungheni

Cele trei tronsoane însumează o lungime totală de 33 de kilometri și sunt parte a secțiunii estice a Autostrăzii A8, cunoscută și ca Autostrada „Unirii”. Conform datelor oficiale, acestea sunt:

  • Tronsonul 3: Lețcani – Iași – aproape 18 km, cu un termen de 46 de luni pentru proiectare și execuție;
  • Tronsonul 4: Iași – Golăești – aproximativ 13 km;
  • Tronsonul 5: Golăești – Ungheni – 3 km, care va include punctul de trecere a frontierei cu Republica Moldova.
News Moldova îți recomandă și ...   Astăzi, creștinii intră în Săptămâna Mare, ultima înainte de Paște

Costul total estimat pentru realizarea acestor trei loturi depășește 9 miliarde de lei.

CNIR adaptează documentația în urma dialogului cu antreprenorii

Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a explicat că documentația a fost revizuită în urma unor întâlniri directe cu reprezentanții constructorilor, pentru a răspunde mai eficient nevoilor pieței și pentru a reduce riscurile de blocaj birocratic:

„Cele trei tronsoane cuprinse între Lețcani și Ungheni au o lungime totală de 33 km și un cost estimat total de peste 9 miliarde de lei. După întâlnirile cu antreprenorii, am inclus mai multe modificări în documentația de atribuire. Dacă se optează pentru constituirea garanției de bună execuție prin rețineri succesive, suma inițială va fi în procent de 0,5% din valoarea contractului”, a declarat Budescu.

De asemenea, termenele de pregătire a ofertelor vor fi corelate cu complexitatea fiecărui lot, iar prezentarea graficului de execuție a fost simplificată pentru a asigura o mai bună înțelegere a etapelor contractuale.

News Moldova îți recomandă și ...   Nicușor Dan, câștigător? Ce arată primele estimări ale votului

Un alt element de noutate îl reprezintă digitalizarea procesului de asumare a documentației: ofertanții vor putea semna electronic sau depune declarații pe propria răspundere, în funcție de preferințe.

Tronsonul Târgu Frumos – Lețcani: licitație suspendată temporar

În paralel cu avansul celor trei tronsoane estice, CNIR a anunțat că licitația pentru tronsonul 2 al Autostrăzii A8, care leagă Târgu Frumos de Lețcani, a fost suspendată temporar. Autoritatea contractantă nu a oferit detalii privind motivele suspendării, însă se estimează că procedura va fi reluată în perioada următoare.

News Moldova îți recomandă și ...   Proiectul unic de restaurare a Cetății de Scaun a Sucevei | Impactul economic asupra turismului și regiunii

Autostrada A8 – o prioritate strategică pentru dezvoltarea Moldovei

Autostrada A8, cunoscută drept Autostrada „Unirii”, este un proiect de importanță națională și europeană. Ea va lega Transilvania de Moldova și va facilita conexiunea cu Republica Moldova, prin punctul de frontieră Ungheni.

Realizarea completă a acestei autostrăzi este așteptată să reducă semnificativ timpul de călătorie între regiunile istorice ale țării, să contribuie la creșterea atractivității economice a Moldovei și să creeze premisele unui flux comercial mai intens cu statele din estul Europei.


Citește articolul integral pe Moldova Invest


Continue Reading
You may also like...
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in National

Revista economică “Moldova Invest” – ediția de toamnă 2024

- citeste versiunea e-paper -


Economic magazine “Moldova Invest” – summer edition 2024

- read the e-paper version -

Advertisement

Forumul Economic Regional Moldova – Vatra Dornei, 2024

Trending

Advertisement

Echipa News Moldova

To Top