Connect with us

Pizzarotti-Retter a primit autorizație de construire completă pe Lotul 1 al Autostrăzii A0 București Nord. Când vor începe lucrările?

pizzarotti-retter-a-primit-autorizatie-de-construire-completa-pe-lotul-1-al-autostrazii-a0-bucuresti-nord.-cand-vor-incepe-lucrarile?

National

Pizzarotti-Retter a primit autorizație de construire completă pe Lotul 1 al Autostrăzii A0 București Nord. Când vor începe lucrările?

A 7 Lot 1 Pizzarotti Retter 1024x573 1 - Moldova Invest

Ministerul Transporturilor a emis săptămâna trecută autorizația completă de construire pentru Lotul 1 al Autostrăzii A0 București Nord, permițând astfel constructorului Pizzarotti – Retter să înceapă oficial lucrările.

Antreprenorul a demarat deja lucrările pregătitoare și ar putea intra în șantier la sfârșitul lunii februarie. Contractul pentru Lotul 1 A0 Nord a fost semnat cu Pizzarotti – Retter în septembrie 2023, după peste patru ani de la lansarea licitației, urmând numeroase amânări și contestații. În timpul verii, Compania de Drumuri a încheiat un acord de supervizare cu proiectantul Consitrans. Acesta este ultimul lot de pe A0 pentru care lucrările nu au început încă.

În octombrie, Ministerul Transporturilor a emis o autorizație parțială pentru lucrările de pe Lotul 1 A0 Nord, care vizau jumătate din totalul lucrărilor, iar săptămâna trecută a fost emisă și a doua etapă a autorizației.

Autorizatie construire A0 Nord Lot 1 - Moldova Invest

„Se autorizează executarea lucrărilor de construire, după cum urmează: Lucrări de drum (structură rutieră, terasamente, etc); Lucrări de artă: 1) pasaj pe autostrada de centură peste DJ 601A la km 2+475 (se autorizează inclusiv rampa de acces km 2+300 – km 2+500), 2) pasaj pe DC 143C peste autostrada de centură la km 4+552, 3) pasaj pe drum de exploatare peste autostrada de centură la km 7+864, 4) pod/pasaj pe autostrada de centură peste Râul Colentina, C.F. 300 București – Ploiești, C.F. Mogoșoaia – Buftea, D.E. și bretea 2 nod rutier DN1A la km 10+762 – parțial, 5) pasaj pe autostrada de centură peste DN 1A la km 12+130; Lucrări de scurgerea apelor; Lucrări de consolidare; Lucrări hidrotehnice; Noduri rutiere: intersecțiite cu DN 7 și DN 1A; Dotări autostradă: parcări de scurtă durată km 3+500 stg/dr și km 14+500 stg/dr (doar lucrări de terasamente, în limita coridorutui de expropriere) și punct de sprijin km 3+500 (doar lucrări de terasamente, în limita coridorului de expropriere); intersecții și restabiliri drumuri existente; Lucrări de siguranța circulafiei; Lucrări de protecția mediului conform Acordului de Mediu Ro-ANPM/nr. 4/13.05.2010 revizuit la data de 12.03.2024 și a Deciziei etapei de încadrare nr. 165/30.09.2024, emise de Agenția Națională pentru Protecția Mediului, cu condiția respectării legislației de mediu în vigoare”, prevede Autorizația emisă.

News Moldova îți recomandă și ...   Harta energetică a României, redesenată de Transgaz! Ce proiecte ambițioase și-a propus?

Ministerul Transporturilor a emis săptămâna trecută autorizația completă de construire pentru Lotul 1 al Autostrăzii A0 București Nord, permițând constructorului Pizzarotti – Retter să înceapă oficial lucrările. Sursele consultate de Economedia indică faptul că antreprenorul a demarat deja lucrările pregătitoare și organizarea șantierului, estimându-se că lucrările propriu-zise vor începe la sfârșitul lunii februarie sau începutul lunii martie.

Contractul pentru Lotul 1 A0 Nord a fost semnat în septembrie 2023, după peste patru ani de la lansarea licitației, urmând numeroase amânări și contestații. În timpul verii, Compania de Drumuri a încheiat un acord de supervizare cu proiectantul Consitrans, iar acesta este ultimul lot de pe A0 pentru care lucrările nu au început încă.

News Moldova îți recomandă și ...   Slănic Moldova, printre finaliștii competiției „Destinația Anului 2025” la categoria Stațiuni balneo-climaterice

Valoarea lucrărilor autorizate se ridică la 100 milioane de lei, fără TVA. Ordinul pentru începerea proiectării, cu o durată de 12 luni, a fost emis în octombrie 2023, stabilind termenul-limită de finalizare al etapei de proiectare până în octombrie 2024. Deși Studiul de Fezabilitate prevedea identificarea a patru situri arheologice, pe traseu au fost descoperite 12 situri, ceea ce a necesitat desfășurarea lucrărilor de decărcare arheologică pe tot parcursul traseului.

Termenul de realizare al proiectului este de 34 de luni, împărțit în 12 luni pentru proiectare și 22 de luni pentru execuție. Pe Lotul 1 Joița (A1) – Corbeanca (DN1) sunt planificate zece structuri, inclusiv două pasaje lungi: unul de 733 de metri peste calea ferată și DN7 București – Pitești, și un pod de 650 de metri peste râul Colentina și Magistrala CFR București – Brașov. Rămâne de văzut dacă Asocierea Pizzarotti – Retter va reuși să respecte termenele stabilite, astfel încât începând cu 2026, autostrada să fie complet circulabilă pe inelul complet al Bucureștiului.

News Moldova îți recomandă și ...   Guvernul a aprobat împrumutul pentru construcția liniei electrice Bălți-Suceava

În iulie, CNAIR a semnat cu proiectantul Consitrans contractul pentru supervizarea lucrărilor pe Lotul Pizzarotti – Retter, contract evaluat la 19,7 milioane de lei și atribuit oficial pe 4 iulie, conform datelor din SEAP.

Lucrările pe Lotul 1 Pizzarotti – Retter de pe A0 Nord se vor continua spre est cu Lotul 2 UMB, desch


Citește articolul integral pe Moldova Invest


Continue Reading
You may also like...
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in National

Revista economică “Moldova Invest” – ediția de toamnă 2024

- citeste versiunea e-paper -


Economic magazine “Moldova Invest” – summer edition 2024

- read the e-paper version -

Advertisement

Forumul Economic Regional Moldova – Vatra Dornei, 2024

Trending

Advertisement

Echipa News Moldova

To Top