fbpx
Connect with us

România și Republica Moldova construiesc primul pod rutier nou peste Prut după 60 de ani! Investiție de peste 151 milioane lei

romania-si-republica-moldova-construiesc-primul-pod-rutier-nou-peste-prut-dupa-60-de-ani!-investitie-de-peste-151-milioane-lei

Republica Moldova

România și Republica Moldova construiesc primul pod rutier nou peste Prut după 60 de ani! Investiție de peste 151 milioane lei


20240929 163645 - Moldova Invest

La Ungheni, la granița dintre România și Republica Moldova, a fost semnat contractul pentru construirea primului pod rutier nou peste râul Prut din ultimii 60 de ani

Proiectul reprezintă un moment istoric pentru ambele state, marcând începutul unei noi etape de conectivitate și colaborare transfrontalieră. Valoarea investiției se ridică la peste 151,68 milioane lei, fondurile fiind asigurate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), fără TVA.

FB IMG 1727616783048 - Moldova Invest

Detalii contractuale și tehnice ale proiectului

Podul rutier de la Ungheni va avea o lungime de 261,20 metri și va fi construit în două etape. În prima etapă, podul va avea o lățime de 13 metri, iar în a doua etapă va fi extins la 11,25 metri. Podul va include câte două benzi de circulație pe fiecare sens, precum și trotuare pentru pietoni, asigurând astfel o conectivitate rutieră modernă și sigură între cele două țări.

Traseul aferent podului va avea o lungime de aproximativ 1 kilometru, iar drumul de legătură va fi echipat cu un punct de control pentru trecerea frontierei. Acesta va dispune de parcări pentru vehicule mari, autoturisme și spații destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor. Drumul de legătură va avea o parte carosabilă de 8 metri lățime și va fi format din patru benzi, fiecare având 3,75 metri.

News Moldova îți recomandă și ...   Investiție de 21 de milioane de euro pentru modernizarea liceelor agricole din Iași

Un proiect transfrontalier de importanță majoră

Podul de la Ungheni este parte integrantă din Autostrada Unirii (#A8), care va conecta infrastructurile rutiere din România și Republica Moldova. Pe teritoriul României, podul va face legătura cu autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni, în timp ce pe teritoriul Republicii Moldova, acesta va fi conectat la Drumul Național R1 Chișinău – Ungheni. Proiectul vizează nu doar îmbunătățirea infrastructurii rutiere, ci și stimularea schimburilor comerciale și a cooperării economice între cele două state.

La semnarea contractului, au fost prezenți oficiali de rang înalt din ambele țări, inclusiv Igor Grosu, președintele Parlamentului Republicii Moldova, și Nicolae Mindra, secretar de stat în Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova. Au mai participat reprezentanți diplomatici și autorități publice de pe ambele maluri ale Prutului, subliniind importanța strategică a acestui proiect.

Istorie și obiective pentru viitor

News Moldova îți recomandă și ...   Bianca Purcărin (PSD): „11,3 miliarde de lei, alocate pentru investiții în sănătate” - MOLDOVA INVEST

Semnarea acestui contract a fost descrisă drept un „moment istoric”, deoarece reconstruirea podurilor peste Prut reprezintă un simbol al reconectării între România și Republica Moldova. În perioada interbelică, între cele două maluri ale Prutului existau 27 de poduri, dar acestea au fost distruse în timpul celui de-al Doilea Război Mondial și de-a lungul regimului sovietic.

Planurile de viitor sunt ambițioase. Până în 2030, fiecare dintre cele 11 raioane din Republica Moldova care se învecinează cu Prutul ar urma să aibă cel puțin un pod rutier funcțional. De asemenea, se preconizează că până la acea dată, circulația între București și Chișinău se va desfășura la nivel de autostradă, inclusiv pe acest pod nou, care va fi finalizat în 2026.

FB IMG 1727616773008 - Moldova Invest

Necesitatea unei coordonări eficiente

Pentru buna desfășurare a proiectului, este esențială o colaborare strânsă între toate instituțiile implicate, atât din România, cât și din Republica Moldova. Accesul pe șantier va fi gestionat cu atenție pe ambele maluri ale Prutului, iar autoritățile din Republica Moldova trebuie să inițieze lucrările de conectare a infrastructurii existente la noul pod, astfel încât acesta să poată fi utilizat imediat după finalizarea lucrărilor de construcție.

News Moldova îți recomandă și ...   India a depășit China în iulie, devenind cel mai mare cumpărător de petrol rusesc - MOLDOVA INVEST

Un alt aspect discutat în cadrul semnării contractului a fost posibilitatea de a crea un punct vamal comun, situat pe teritoriul României, unde atât autoritățile române, cât și cele moldovene să își desfășoare activitatea, facilitând astfel controlul și verificările la frontieră.

Termene de execuție și finanțare

Durata contractului este de 24 de luni, dintre care primele 6 luni vor fi dedicate proiectării, iar următoarele 18 luni execuției propriu-zise. Finanțarea proiectului este asigurată prin fonduri europene nerambursabile, iar suma totală alocată este de peste 151,68 milioane lei. Aceste fonduri provin din Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), un program dedicat dezvoltării infrastructurii de transport, energie și telecomunicații pe teritoriul Uniunii Europene.

Cu acest proiect, România și Republica Moldova fac un pas important de la podurile de flori, organizate simbolic în anii ‘90, către poduri de piatră, solide și durabile, care să le unească pentru generațiile viitoare.


Citește articolul integral pe Moldova Invest


Continue Reading
You may also like...
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Republica Moldova

Revista economică “Moldova Invest” – ediția de vară 2024

- citeste versiunea e-paper -


Economic magazine “Moldova Invest” – summer edition 2024

- read the e-paper version -

Advertisement

Forumul Economic Regional Moldova – Vatra Dornei, 2024

Trending

Advertisement

Echipa News Moldova

To Top