Connect with us

Tronsonul Bistrița-Vatra Dornei al Autostrăzii Baia Mare-Suceava, în procedură de evaluare a impactului asupra mediului, la ANPM

tronsonul-bistrita-vatra-dornei-al-autostrazii-baia-mare-suceava,-in-procedura-de-evaluare-a-impactului-asupra-mediului,-la-anpm

National

Tronsonul Bistrița-Vatra Dornei al Autostrăzii Baia Mare-Suceava, în procedură de evaluare a impactului asupra mediului, la ANPM

autostrada nordului - Moldova Invest

Peste 1.500 de kilometri de șosele și căi ferate au obținut aprobarea de mediu în anul 2024 și urmează să fie construiți în anii următori, conform datelor Direcției Controlul Poluării și Reglementări din cadrul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM). Dacă în privința proiectelor de infrastructură rutieră au fost deja finalizate acordurile de mediu pentru aproape 760 km de autostrăzi și drumuri expres, proiectele de infrastructură feroviară finalizate totalizează peste 740 km. În plus, aproximativ 1.000 de kilometri de infrastructură rutieră și feroviară sunt în curs de evaluare a impactului asupra mediului, pentru emiterea sau revizuirea actelor de reglementare, a declarat Laurențiu Alexandru Păștinaru, președintele ANPM.

Detalii despre proiectele în derulare

Conform raportului anual al Serviciului Autorizări și Evaluare Impact al ANPM, în anul precedent au fost în curs de desfășurare 18 proiecte de infrastructură rutieră propuse de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), șapte proiecte de infrastructură feroviară gestionate de CFR SA, precum și patru proiecte de navigație, unul de ecologizare a Dunării, unul de prospecțiuni geologice, patru proiecte de telecomunicații și două pentru amenajare hidroenergetică.

„De la un an la altul, a crescut numărul proiectelor de infrastructură, iar acest lucru se vede deja în multe locuri din țară, unde se circulă mai bine pe șosea sau pe calea ferată. Aproape 2.500 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres și căi ferate s-au aflat în procedură de evaluare pe tot parcursul anului trecut, 60% din acestea fiind deja finalizate cu Acorduri de mediu sau cu Revizuiri de Acorduri de mediu, celelalte 40% aflându-se în procedură”, a spus Păștinaru, citat într-un comunicat al instituției.

Dacă în privința proiectelor de infrastructură rutieră au fost deja finalizate acordurile de mediu pentru aproape 760 km de autostrăzi și drumuri expres, proiectele de infrastructură feroviară finalizate totalizează peste 740 km.

News Moldova îți recomandă și ...   Ion Stefanovici: România în criza gazului – între stabilitate regională și redefinirea rolului său economic în Europa

Pe lista proiectelor care se află la ANPM în procedură de evaluare a impactului asupra mediului (EIA) în vederea emiterii/revizuirii actelor de reglementare se află: acord de mediu pentru proiectul ‘Autostrada Baia Mare-Suceava, lot II Bistrița-Vatra Dornei’, titular CNAIR (62,137 km); acord de mediu pentru proiectul ‘Autostrada București – Alexandria’, titular CNAIR (77,02 km); acord de mediu pentru proiectul ‘Drum expres Buzău – Brăila’, titular CNAIR (112,440 km); acord de mediu pentru proiectul ‘Drum expres București – Târgoviște’, titular CNAIR (62,21 km); acord de mediu pentru proiectul ‘ Drum expres DN 7C – Transfăgărășan’, titular CNAIR (lucrări de intervenții între km 104 + 000- km 130 + 800; total 26,8 km); acord de mediu pentru proiectul ‘Drum expres Găești – Ploiești’, titular CNAIR (81,576 km); acord de mediu pentru proiectul ‘Autostrada Filiași – Drobeta Turnu Severin’, titular CNAIR (82, 658 km); acord de mediu ‘TransRegio Brăila – Slobozia – Drajna – A2 și Chiciu – Drajna’, titular Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru infrastructura de transport de interes strategic, în zona de est și sud – județele Gala

News Moldova îți recomandă și ...   Proiectul podului rutier între România și Ucraina avansează! Investiție de 25 milioane de euro pentru stimularea schimburilor economice


Citește articolul integral pe Moldova Invest


Continue Reading
You may also like...
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in National

Revista economică “Moldova Invest” – ediția de toamnă 2024

- citeste versiunea e-paper -


Economic magazine “Moldova Invest” – summer edition 2024

- read the e-paper version -

Advertisement

Forumul Economic Regional Moldova – Vatra Dornei, 2024

Trending

Advertisement

Echipa News Moldova

To Top